6lack novou deskou East Atlanta Love Letter vyzývá krále R&B na souboj

6lack | Zdroj: facebook.com

Po debutovém albu amerického vycházejícího umělce 6lacka, jež neslo název FREE 6LACK, přichází East Atlanta Love Letter. Je novinka schopná následovat úspěšného předchůdce?

Dnes šestadvacetiletý Ricardo Valdez Valentine vyrostl v Atlantě, kolébce amerického hip hopu a R&B. V posledních dvou letech se v hudebním světě prosazuje za vydavatelství Interscope Records pod uměleckým pseudonymem 6lack, správně vyslovovaným [blek].

Jeho prvním singlem se stala v létě roku 2016 píseň Ex Callin’, která mu spolu s následující PRBLMS vysloužila pozornost ještě před vydáním debutového alba FREE 6LACK v listopadu stejného roku. Jeho contemporary R&B s temným nádechem a smyslem pro duchaplný text si svou jedinečností získalo silnou fanouškovskou základnu.

Tvorba byla právem oceněna a rok 2017 byl tak pro Valentina vskutku přelomovým. Tehdy v únoru se mu narodila dcera Syx, byl nominován na dvě ceny Grammy a jednu iHeartRadio Music Award, objevoval se v televizních show a předskakoval The Weekndovi na severoamerickém turné. Stal se jediným featem na albu renomované zpěvačky Syd ze skupiny The Internet a pracoval na projektech se Sabrinou Claudio, Khalidem i Ty Dolla $ignem.

Letošní rok začal vydáním singlu Cutting Ties a následovala kolaborace OTW. 29. dubna 6lack na svých sociálních sítích oznámil, že připravuje nové album nesoucí název East Atlanta Love Letter. Do pátku, 14. září 2018, kdy bylo celé album vypuštěno, odhalil ještě dva nažhavovací singly Switch a Nonchalant, z nichž první sliboval svižnější tempo, zatímco druhý se vracel k pomalejšímu stylu první studiové nahrávky. Fanoušci tak mohli z ukázek nadšeně očekávat svěží směs starého i nového.

Spousta zajímavých hostů

East Atlanta Love Letter čítá celkem čtrnáct skladeb a 6lack si na pomoc přizval celkem čtyři umělce, což je dvojnásobek oproti svému prvnímu počinu (na FREE 6LACK se objevili T-Pain a Banks) a skupinka je to docela slušná. Píseň nesoucí stejný název jako album – East Atlanta Love Letter – doprovází etablované jméno Future, a na skladbě Pretty Little Fears promlouvá rapový velikán J.Cole. Balenciaga Challenge obsadil rapper Offset z populární skupiny Migos. V dnešní době to je rozhodně lepší (a pravděpodobně i méně otravná) možnost než jeho týmový kolega Quavo.

Čtvrtá návštěva na desce je na předposlední písni Seasons. 6lack se rozhodl znovu spojit s dvacetiletým Khalidem, se kterým mimo jiné sdílel i úspěch stejné Grammy nominace obou jejich debutových desek. Je to právě skladba Seasons, ve které se sešly kvality dvou úžasných umělců v jednom a vznikl tak jeden z emocionálně nejsilnějších kousků desky. Touto vlastností se vyrovnává skladbě Gettin’ Old z Valentinova alba předchozího.

6lackova hudební kvalita však, oproti jiným interpretům, na featech nestojí. Jeho sólové skladby jsou každá vlastní kus, přesto tvoří dokonalý celek. Ať už se jedná o našlapanější nahrávku jako Switch a Let Her Go, nebo ponuřejší track typu Stan a Disconnect, nenachází se na albu jediný kousek, která by pokulhával za ostatními.

Celé album navíc provází krásná myšlenka. Pár týdnů dopředu bylo možné na webových stránkách interpreta přidávat videoodpovědi na otázky o lásce. Zúčastnili se například i Majid JordanRaye nebo Ali Travis Porter a odpovědi jsou postupně zveřejňovány. Valentino by si přál, aby jeho druhá deska lidem pomáhala lépe mluvit o pocitech a hlavně lásce. Celkově tak potvrzuje, že si svůj rychlý výšlap na vrchol frčící scény R&B zasloužil, a je jasné, že tam ještě nějakou chvíli pobude.

Na obrázku může být: 1 osoba, stojí

6lack – East Atlanta Love Letter

Skladby: Unfair, Loaded Gun, East Atlanta Love Letter (feat. Future), Let Her Go, Sorry, Pretty Little Fear (feat. J.Cole), Disconnect, Switch, Thugger’s Interlude, Balenciaga Challenge (feat. Offset), Stricture, Nonchalant, Seasons (feat. Khalid), Stan
Celkový čas: 47 min.
Vydavatelství: LVRN/Interscope Records

Hodnocení: 87 %