After Laughter od Paramore: Pořádná dávka letního popíku s melancholickými texty

Paramore | Zdroj: billboard.com

Paramore jsou po čtyřech letech zpět. Nové album však nepřináší rockové kytary a celkově pokračuje v odklonění od původního pop-punkového zvuku, který kapelu proslavil. After Laughter na první poslech zní jak směs pop-rocku z 80. let, spousty růžových marshmallow a textů o zlomeném srdíčku. Může si vůbec něco takového zajistit úctyhodné místo v našich playlistech?

Ze začátku jsem novému albu Paramore nedával moc šancí. Úvodní singl Hard Times byl sice chytlavý, ale odklon od toho, na co jsme byli u Paramore zvyklí, byl příliš velký. Druhý singl s názvem Told You So bohužel do teď patří k mým nejmíň oblíbeným songům na albu a celkové letmé oťukávání ostatních skladeb z alba mi první dojem nevylepšilo.

Moje prvotní stanovisko bylo jasné. Paramore prostě chtějí prodat co nejvíce desek, tak natočili dokonale popovou desku, kterou budou rádia milovat. Vždyť se stačí podívat na Spotify a zjistíme, že zdaleka nejúspěšnější skladbou kapely je výrazně popová Ain’t It Fun z jejich posledního bezejmenného alba. Možná tomu tak je a kapela se skutečně svým způsobem zaprodala, ale něco mi stále říkalo, že tahle deska má co nabídnout. Nakonec jsem si tedy za slunného odpoledne vzal sluchátka a vyrazil s novým albem ven.

Pravda je taková, že After Laughter nemůžete postupně nakusovat. Pokud si poslechnete pouze singly a nějak letmo proklikáte zbytek skladeb, unikne vám kouzlo tohoto alba. Zato pokud se do nového zvuku Paramore pustíte naplno a po hlavě, zjistíte, že se to ideálně hodí ke slunnému počasí a písně vás svojí chytlavostí ihned strhnou.

To nejlepší přijde hned na počátku. Úvodní singl Hard Times je určitě tím nejlepším a nejdynamičtějším songem na celém albu. Vynikající vokály Hayley Williams, chytlavý kytarový riff Taylora Yorka a za bicí se vrátil dlouho ztracený Zac Farro. To vše vytváří hned od první chvíle příjemnou atmosféru a nutkání se nenápadně pohupovat do rytmu. Následuje podobně našlápnutá Rose-Colored Boy, jejíž chytlavý refrén vás rozhodně nenechá klidnými. Třetí skladbou je druhý zveřejněný singl Told You So, který mi, jak již bylo zmíněno výše, díky svému poněkud zmatenému refrénu stále nepřirostl k srdci.

Následuje několik vcelku povedených balad, z nichž bych zmínil především akustickou 26. Pomalejší tempo přeruší až píseň Grudges, ale konec alba se přesto nese spíše ve středním tempu a nebýt chytlavější Caught In The Middle, působil by až trochu nudně a zdlouhavě. Především interlude v podobě předposlední skladby No Friend mi přijde vyloženě zbytečné. Album uzavírá průměrná pianová balada Tell Me How, která neurazí, ale ani nijak významně nezaujme.

Frontmanka Hayley Williams v mnoha rozhovorech přiznala, že nechybělo málo a nové album by vůbec nevzniklo. Těžké období, kterým zpěvačka procházela, se přímo promítá do textové stránky alba. Ačkoliv se může zdát, že spousta písní na albu se nese ve veselém duchu, texty písní nám prozradí, že tomu tak rozhodně není. Rozpad vztahu, problémy s láskou, opuštěnost, deprese, ale také naděje a vůle jít dál a nevzdávat se – to jsou motivy, které se objevují ve všech písních. Podle slov Hayley pro ni bylo psaní písní pro nové album skutečně určitou formou katarze po těžkém životním období.

After Laughter je rozhodně něco, co mnozí z nás od Paramore nečekali. Rockové kytary a pop-punkové melodie definitivně vystřídaly propracované pop-rockové riffy, které zní jako z 80. let, jednotliví členové se najednou prezentují v barevných kostýmech a celý vizuální koncept je stylizován do podivně růžové barvy. Pokud se však novým Paramore otevřeme a přijmeme nové album bez předsudků takové, jaké je, dostane se nám vcelku příjemného svěžího pop-rockového zážitku, který se parádně hodí do teplých letních dnů. Snad jen v druhé polovině alba by to chtělo nějaký ten výraznější hit ve stylu úvodního Hard Times.

Paramore – After Laughter

Skladby: Hard Times, Rose-Colored Boy, Told You So, Forgiveness, Fake Happy, 26, Pool, Grudges, Caught In The Middle, Idle Worship, No Friend, Tell Me How
Celkový čas: 42:31 min