Alternativní Primus vydali znamenité koncepční album

Primus | Zdroj: rollingstone.com

Americké alternativně metalové trio Primus patřilo v devadesátých letech snad k těm nejoriginálnějším hudebním skupinám vůbec, bez větších problémů si ale tento statut udrželo dodnes. Nyní vyšlo nové album s názvem The Desaturating Seven.

Samotný styl kapely Primus lze jen těžko popsat. Škatulka experimentálního metalu jí byla už od počátku poměrně těsná, hlavně kvůli poměrně odlišnému stylu všech tří členů. Často jsou řazeni taktéž do veliké říše progresivního rocku.

Nové album The Desaturating Seven je založeno na knížce pro děti Rainbow Goblins, již napsal italský autor Ul de Rico a kterou zakládající člen skupiny, zpěvák a baskytarista Les Claypool, kdysi předčítal svým dětem. Na desce mimo Claypoola hrají i klasičtí členové z devadesátých let, kytarista Larry LaLonde a bubeník Tim Alexander, takže se dá říct, že se jedná o Primus v plné parádě.

Je zbytečné rozebírat jednotlivé skladby, dohromady tvoří skvělý celek plný vynalézavé kytary, kreativních a přesných bicích a důrazné, přesto hodně invenční baskytary. Tak trochu ironický a celkem vzato i patetický zpěv Lese Claypoola je u Primus bezpochyby samozřejmostí. Sečteno, podtrženo – skvělí Primus opět přišli s velmi kvalitní deskou, kterou stojí za to slyšet.

Primus – The Desaturating Seven

Skladby: The Valley, The Seven, The Trek, The Scheme, The Dream, The Storm, The Ends?
Celkový čas: 34:38 min