Beckova nová deska hraje všemi barvami

Beck Hansen | Zdroj: billboard.com

Slavný americký zpěvák, tulák, multiinstrumentalista a sběratel cen Grammy, písničkář Beck Hansen, vydal po čtyřech letech nové album.

Beck byl velkou hvězdou devadesátých let, kdy vytvořil svá první zásadní alba (Mellow Gold, Odelay i Mutations) plná experimentů a zároveň chytrých a chytlavých melodií. Ovšem písničkářova hudební dráha dnes zdaleka nekončí a dokonce ani neklesá. Stále si drží svou vysokou vynalézavost a invenci a stále hledá nové cesty, kudy se v hudbě ubírat.

Poslední album se jmenovalo Morning Phase a vyšlo již před čtyřmi lety. Bylo velmi výborně přijaté nejen pro svou křehkou a nebesky klidnou atmosféru. V pátek 13. října vyšla po několika singlech konečně i současná deska. Jmenuje se Colors a od svého předchůdce se výrazně liší. Chytila mnohem energičtější duch a dost výrazné jsou zde elektronické nástroje. Jasné to bylo už ze čtyř singlů, které vydání desky předcházely.

Dreams je zde asi nejrockovější a pěkně napružená pecka na rozdíl od motivační Wow, ta je ale neméně dynamická a na párty se hodí stejně dobře. Dear Life sahá trochu více k melancholii a také je tak trochu v retro duchu, naproti tomu Up All Night je už podle svého názvu (a taktéž videoklipu) večírková pecka jak vyšitá. Zbytek se nese ve stejných náladách, deska je tak tedy dobrým celkem, který drží hezky při sobě. Sám Beck tu ovládá řadu nástrojů, na které se za ta léta tuláckého muzicírování a albového experimentování stihl naučit. Na všech písních taktéž spolupracoval jako producent spolu se zkušeným Gregem Kurstinem, který už má za sebou tvorbu třeba s Foo Fighters, Liamem Gallagherem, Adele nebo Pink.

Colors je od prvního do posledního songu zdařilá deska plná chytlavých melodií v Beckově typickém rukopisu. Stejně tak jsme se po akustické Morning Phase vrátili zpátky ke zvukovému (i žánrovému) experimentování, ovšem všechny barvičky se velmi příjemně poslouchají a mimo písničkářovy alternativní fanoušky jimi nemůže pohrdnout ani mnohý mainstreamový posluchač. Palec nahoru zaslouží i nadmíru zdařilé a originální grafické ztvárnění alba.

Beck – Colors

Skladby: Colors, Seventh Heaven, I’m So Free, Dear Life, No Distraction, Dreams, Wow, Up All Night, Square One, Fix Me
Celkový čas: 39:39 min