CD: Korn – The Paradigm Shift

Korn | Zdroj: facebook.com

Ke Kornům se vrátil jejich bývalý kytarista Brian Head Welch, a tak není divu, že pánové tento návrat zpečetili novou deskou. Ta se jmenuje The Paradigm Shift a i přesto, že nepřináší nic nového, fanoušky rozhodně nezklame.

V roce 1993 v Kalifornii vznikla pětičlenná parta, která si začala říkat Korn. O rok později vydala stejnojmenné debutové album a od té doby je v oblasti metalu velmi uznávanou. O Korn se mluví jako o průkopnících, kteří do tohoto tvrdého žánru přináší něco nového. I když to ne zcela vždy platí, rozhodně se jim to povedlo s albem Untouchables z roku 2002 a též s o rok mladším Take a Look in the Mirror.

Přesto, že Korn velice rádi přinášeli do metalu nové prvky a zkoušeli, jak na to budou posluchači reagovat, jejich styl se vlastně nikdy příliš nezměnil. Menší experiment kapela provedla před dvěma lety vydáním alba The Path of Totality. Na této desce spojili svůj klasický styl s tvorbou interpretů, jako jsou například Skrillex či Noisia. Dílo slavilo obrovský úspěch. Zřejmě z důvodu oslovení větší škály posluchačů.

Novinka The Paradigm Shift nepřináší nic nového. Až na jedno – ke Kornům se po osmileté pauze vrátil jejich dvorní kytarista Brian Head Welch. Jinak nové album nese klasické rysy této metalové kapely. Skladby jsou energické a impulzivní, tak jak jsme na to zvyklí. Hodně zdařilým příkladem je v pořadí třetí píseň What We Do. Je v ní však cítit něco takového, jako když jedete autem téměř plnou rychlostí a zapomenete zatáhnutou ruční brzdu. Nezdá se, že by změkčili, to ne. Ale ta ručka tam je. Je fakt, že se songy od sebe povětšinou alespoň trochu liší. Po poslechnutí půlky alba nemáte pocit, že teprve dohrála první písnička. Když desku posloucháte poprvé, po každé skladbě se těšíte na tu následující. Čekáte, jak bude znít a co tam objevíte. Některé songy mají v sobě jakousi mystičnost, zejména pak Paranoid and Aroused.

Korn samozřejmě nezapomněli na své minulé počiny, a tak ve skladbě Never Never zazní i trocha toho elektra či dubstepu, což mile překvapí. Další plusko si deska zaslouží za opravdu zajímavá a propracovaná intra na začátku každého tracku. Že mají tihle metaláci i svou klidnější tvář dokazují songem Lullaby for Sadist, jenž je jedním z těch zajímavějších. Netrvá to však dlouho a ukolébavku pro sadistu vystřídá budíček.

Deska The Paradigma Shift je rozhodně velmi zajímavé dílo, které fanoušky Kornů rozhodně potěší. A nefanoušky? Těm bych doporučil si některou ze skladeb pustit při velmi špatné náladě. Buď se tím uklidníte, nebo váš vztek ještě podtrhne. Ale zaručeně pomůže.

Korn – The Paradigm Shift
Prey For Me, Love & Meth, What We Do, Spike In My Veins, Mass Hysteria, Paranoid And Aroused, Never Never, Punishment Time, Lullaby For A Sadist, Victimized, It’s All Wrong, Wish I Wasn’t Born Today, Tell Me What You Want
Celkový čas: 45:58
Vydavatel: Universal
Hodnocení: 81%