CD: Wolfmother se s novým albem opět probouzí

Wolfmother | Zdroj: facebook.com

Australská kapela Wolfmother oznámila v roce 2009, hned po vydání desky Cosmic Egg, svůj konec. Frontman Andrew Stockdale se sice snažil prosadit jako sólový hudebník, ale fanoušky kapely to stěží uspokojilo. O to víc formace překvapila, když letos na jaře opět ožila a vydala novou desku s názvem New Crown.

Když Wolfmother oznámili svůj konec, fanoušci si mohli nové skladby jen představovat. Sólový projekt frontmana Andrewa Stockdala příliš úspěšný nebyl, a tak nezbývalo než doufat. A vyplatilo se. Letos na jaře se staronoví Wolfmother hlásí o slovo a rovnou s novou deskou, kterou pojmenovali New Crown. Album obsahuje jedenáct zcela nových songů. Jeden by řekl, že je určitě na co se těšit. I první skladba How Many Times tomu napovídá. Vysoce posazený hlas, energie a to něco ze 70. let, co je pro Wolfmother tak typické, si určitě každý fanda užije. V dalším songu Enemy Is in Your Mind se objevuje prvek, který je na novince opravdu častý a hlavně hodně výrazný –  baskytara. Skoro v každé skladbě až příliš dominuje, takže posluchač nemá moc možnost si poslechnout jiné prvky, jako třeba kytarové riffy nebo zpěv.

Kytarové riffy na tomto, v řadě třetím albu, samozřejmě nechybí. Ovšem opět tu máme jedno ALE. Když si poslechneme starší alba, ať už Wolfmother nebo Cosmic Egg, vždy rozpoznáme všechny písničky. Každá stopa má svůj nezaměnitelný riff, jako třeba nejznámější Joker and the Thief anebo Woman. Na novinkové placce však riffy příliš výrazné nejsou, občas jsou si i velmi podobné. Na druhou stranu, skladba Tall Ships má tak otravný a opakující se riff, že už po druhém přehrání ji nejspíš začnete nenávidět. Tohle všechno se snaží zachránit hojná kytarová sóla, ale někdy to bohužel nestačí. Když chceme vyzdvihnout to nejlepší a nejzajímavější, tak určitě musíme zmínit skladby New Crown, již jmenovanou How Many Times nebo I Ain’t Got No. Neméně zajímavou je také skladba Feelings, jež zní jako zaprášené demo vyhrabané z doby, kdy Wolfmother hráli sotva několik měsíců a hledali svůj směr. Albu nechybí ani pomalejší kousek, jmenuje se I Don’t Know Why.

Ještě nedávno si asi nikdo nedokázal představit, že by se Wolfmother dali někdy dohromady. Tím spíš, jaké by bylo nové album. Nedá se říci, že by novinka New Crown byla úplným zklamáním. Vždyť Wolfmother jsou zase naživu. A stále tu jsou dvě starší desky. Ale navštívíte-li v budoucnu nějaký z jejich koncertů, nejspíš si budete přát, aby nové songy příliš nehráli.

Wolfmother NewCrownWolfmother – New Crown

Skladby: How Many Times, Enemy Is Your Mind, Heavy Weight, New Crown, Tall Ships, Feelings, I Ain’t Got No, She Got It, My Tangerine Dream, Radio, I Don’t Know Why

Celkový čas: 45:09