Debutová deska Cocomana přináší pohodové rytmy a mnoho poselství

Cocoman | zdroj: facebook.com

Adam Lanči alias Cocoman na hudební scéně funguje od roku 2002, avšak první dlouhohrající deska vyšla až letos. Album Zázraky přináší ukázku moderní podoby reggae a dancehall music na české scéně.

O desce Zázraky se mluvilo již delší dobu před jejím vydáním, protože Cocomanovi se na ni složili samotní fanoušci a přátelé. Částka potřebná k vydání této novinky čítala 66 000 korun. Milovníci reggae byli natolik štědří, že nasbírali ještě o 9 300 korun více.  Díky této solidárnosti mohla deska 30. března vyjít. Hudebník celou novinku nahrával ve svém studiu, proto měl naprostou tvůrčí volnost. I to mu pomohlo k dobrému pocitu z alba, a tak věří, že osloví mnoho posluchačů, kteří se k této desce budou rádi vracet. Hudební doprovod Cocomanovi dělala kapela Solid Vibes, ve složení Martin Kopřiva (bicí), Marek Eichler (basa), Petr Eichler (kytara) a Martin Červinka (klávesy). Cocoman and Solid Vibes spolupracují i nadále, a tak tuto bandu můžete vidět v létě na různých festivalech.

Úvodní skladbou je píseň Vibrace, se kterou vypomohl kamarád Dr. Kary. Jeho hrubý hlas a mocný sound vás na začátku alba pěkně nakopne a nabudí vzrušené očekávání, co přinesou další písně. Zvědavost podpoří i refrén, ve kterém hudebníci slibují: „Ten, kdo nás viděl a slyšel naše cédéčko, ví, že budeme hrát reggae a né reggaečko.“ Celkem silná slova, protože následuje skladba Stoupám. Úvodní vyladěný zpěv evokuje spíše nějakou popovou hvězdu než reggae týpka. Tento fakt však nijak písni neubírá. Chytlavý text a rytmus se vám vryje do hlavy takovým způsobem, že se sami přistihnete, jak si tuto pecku ve volné chvilce pobrukujete. K písni byl natočen i videoklip.

Následující skladby jsou plné poselství a také věcí, které Cocomana na naší společnosti štvou. Píseň Stopaři nastavuje zrcadlo takzvaným čecháčkům, kteří si na vše stěžují, ale nic pro změnu neudělají. Skladba S vaničkou dítě se zmiňuje o možném budoucím cinkání klíčů naštvaného davu. O písni Jak do nebe voláš je zbytečné se dále rozepisovat, protože název jasně napovídá, o čem je. Moudro „odpočinek by neměl končit kocovinou“ v závěru songu Zavírám krám také vede k zamyšlení. Finální píseň Karnevalová je spíše než na desku vhodná k živému podání. Na konec celé desky zní tato píseň dost jednoduše, proto je i nejslabším článkem z jedenácti zázraků.

Celá deska obsahuje jedenáct pecek, které mohou oslovit jak po hudební, tak i po textové stránce. Debutová nahrávka ukazuje, jakým směrem se může české reggae a dancehall do budoucna vyvíjet. Skladba Stoupám má i přes prvotní popový dojem ambice zařadit se mezi oblíbené hity této scény. Její videoklip už na YouTube vidělo téměř 33 000 lidí a tento počet se každým dnem zvyšuje. Deska Zázraky přináší plusy a mínusy. Zarytí milovníci reggae budou album považovat za popovou desku, protože Cocomanovo podání není klasickým jamajským soundem. Tento fakt ovšem může oslovit i širší veřejnost, kterou tento hudební žánr nikdy moc nebral. A možná i to byl Cocomanův cíl.

Cocoman - Zázraky

Cocoman and Solid Vibes – Zázraky

Skladby: Vibrace, Stoupám, Vděčnej, Stopaři, Krysy, S vaničkou dítě, Jak do nebe voláš, Zavírám krám, To přejde, Real Vibes, Karnevalová