Debutová deska Hentai Corporation je rozumně šílená

Hentai Corporation | Zdroj: facebook.com

Osm let trvalo, než se z koncertních songů a demáčů dala dohromady nová deska trash-rock’n’rollové party Hentai Corporation. Nyní jsme se konečně dočkali. Jsou to ale opravdu ti staří Hentaiové?

Když vezmeme počátky úmyslu kapely Hentai Corporation natočit studiové album, začneme klasicky u EP desky. Jako první vyšla nahrávka Mufta, kterou následovala Fuck You Like a Chameleon. Obě tato demo alba však stěží uspokojila touhy fanoušků poslechnout si tvorbu kapely i mimo koncerty. Trošku lépe na tom bylo EP z roku 2011 s názvem Dokktor Zaius, a to především díky pilotnímu singlu No More Love, na kterém se k Hentaiům připojila podobně šílená kapela, Atari Teror. Nedočkavost fanoušků prahnoucích po dlouhohrajícím albu tak byla nezměrná.

Když se loni konečně objevily zprávy o tom, že se kapela nechystá do studia, ale že v něm už opravdu je, vytvářela se u fanoušků (vedle nadšení) samozřejmě zvědavost. Na konci roku 2013 konečně vyšlo debutové album, které nese poněkud těžce zapamatovatelný název. The Spectre Of Corporatism: Starship Shaped Schnitzels From Planet Breadcrumbs Are Attacking A Giant Tree Monster Who Has A Vagina And Holds Hitler Hostage obsahuje deset songů, ve kterých jen těžko najdete nějaké mouchy.

Úvodní skladbou Ethereal Prayer se nám dostává to, na co jsme v podstatě zvyklí – zběsilou nálož klasické práce Hentai Corporation sice střídá pomalejší část, to se však opět mění s takzvanou bobří písníEquilibristic Brides, jejíž chytlavý refrén z hlavy jen tak nedostanete. A bohužel ani videoklip s hordou houpajících se…bobrů. Nasazené tempo se nezastaví ani u následující skladby, která disponuje zábavným zvukem digihry a nezvyklou melodičností.

V překvapeních kapela pokračuje, zejména pak při pomalejším startu Lost In Tensions, kdy máme šanci slyšet opravdovou kvalitu zpěvákova hlasu, kterého si při koncertech příliš neužijeme. Hlas Radka Škarohlída navíc skvěle doprovází kytara jeho mladšího bratra Petra. Na desce máme možnost poslechnout si umění jednotlivých členů kapely, respektive jejich nástrojů. Bezvadná souhra potvrzuje to, že bylo na co čekat. To potvrzuje jak rockovka The River, tak zejména zpestření desky v podobě Waltz 9.

Celý debut uzavírá snad ta nejžádanější nahrávka – Zubatá. Cover Pražského výběru, který jsme dosud mohli slyšet jen na koncertech, dosahuje na albu mnohem větší kvality ve všech směrech. V podstatě jde o původní kostru písničky, kterou však Hentaiové vyšperkovali těmi nejdražšími kovy a kameny. Vznikla tak jakási reinkarnovaná verze, která rozhodně pobírá ten správný říz.

Debutovou deskou Hentai Corporation se nám naskýtá kompletní pohled do umu a talentu této, v Čechách nevšední, partičky. Čistý zvuk, klidnější hlas, pestrost a rozumná skladba písní působí velice vyzrále, což je příjemné vzhledem k osmi letům čekání fanoušků na pořádnou studiovku. Co tedy vytknout? Snad jen to, že v případě, že se o desce budete chtít bavit s kamarádem, nazvete ji, vzhledem k délce názvu, buď jako ta deska od Hentaiů, anebo se dohodnete na nějaké zkratce. Název je však jednou z mnoha extravagancí, ve kterých se Hentai Corporation vyžívají, a za které jsou obdivováni.

Hentai Corporation – The Spectre Of Corporatism: Starship Shaped Schnitzels From Planet Breadcrumbs Are Attacking A Giant Tree Monster Who Has A Vagina And Holds Hitler Hostage

Skladby: Ethereal Prayer, Equilibristic Brides, Tragedy Of Uncle Hitler, Lost In Tensions, Goblin Love, The River, Malfunction Of The Accelerator, Oh Dear Evil Capillarity!, Waltz 9, Zubatá
Celkový čas: 36:57