Eminem a jeho nové album Kamikaze aneb Slim Shady je zpět

Eminem | Zdroj: facebook.com

Když Eminem naprosto neočekávaně vydal Kamikaze, zabavil tím celý internet hned na několik dní a snad nikdo neřešil nic jiného. Pokud už jste otevřeli Facebook, Twitter či Instagram, všude tam byl Eminem a Kamikaze. Jak se nové album líbí nám?

V poslední době se snad roztrhl pytel s tím, že umělci najednou z ničeho nic vydají album bez jakékoli předešlé zmínky. Stejnou cestou se nedávno vydal taky Eminem.

V prosinci to bude rok, co tento král hip hopu vydal desku Revival. Ta však byla především fanoušky přijata poměrně chladně a Marshalla Matherse to pobouřilo natolik, že se rozhodl zabouchnout za sebou dveře studia a veškerou frustraci a naštvanost ze sebe vybít prostřednictvím nové hudby, a tak vzniklo nejčerstvější album Kamikaze. Na paškál si vzal i své kolegy z hudební branže a pestrými slovy rozhodně nešetřil.

Předešlé album Revival bylo poněkud dospělé a Em se v něm vcelku do podrobností zpovídal. Tomu už je konec, jelikož rapper s nejnovějším počinem pustil do světa své věhlasné alter ego, jinými slovy odrzlý přímočarý Slim Shady je zpět, a to v plné parádě! Eminem si nezapomněl zarýt ani do svých hudebních kolegů, kdy nenechal nit suchou na Lil Axanovi, Lil Pumpa a Migos. Obul se i do amerického prezidenta Donalda Trumpa. Rozhodně ale nezůstal jen u hanění, jelikož J. Colea, Big Seana či Kendricka naopak chválil.

Kamikaze se skládá dohromady z třinácti nahrávek, což je poměrně umírněný počet skladeb. Hned v úvodní The Ringer chce Marshall ukázat, že je společně se Slimem v královské formě, a tak vám na stříbrném podnose naservíruje naprosto čistý rap a nezdržuje se ani s žádným refrénem. Prostě a jednoduše to posloucháte a vrtá vám hlavou, jestli opravdu slyšíte „starého“ Eminema, protože přesně tak to zní. Song končí a vy si říkáte „Bude to takhle znít i dál?” Ano, bude!

I na následující Greatest přichází něco, co jsme u něj už několik let nepostřehli – návrat Slim Shadyho. Poté přichází na řadu Lucky You, v níž mu velmi dobře sekunduje Joyner Lucas. Skladbu Normal, jako již tradičně, věnoval své ex-manželce Kim i jejímu manželovi, a je přesně tak ostrá, jako jsme u Eminema zvyklí. Za zmínku stojí i Kamikaze, kde se už poněkolikáté na desce objevuje přesně v poloze, v jaké ho jeho příznivci milují nejvíce. Rap přesný a ostrý.

Snad žádný song na desce není vysloveně otravný, zároveň ale bohužel žádný není ani takový, který by se do vašich uší vepsal stylem Lose Yourself. I tak se však jedná o naprosto výborně odvedenou práci. Eminemovi ta naštvanost prostě sluší. Asi na albu nenajdeme nic, co by mělo potenciál bourat světové hitparády. Možná, že novou hudbou nedokáže přitáhnout ani nové fanoušky. Jedna věc je však naprosto jasná, můžeme ho zde slyšet po dlouhé době v naprosto špičkové formě. Snad si i říkáme, jak hezké by bylo, kdyby se Eminem dokázal takhle naštvat a vyburcovat k podobným výkonům pokaždé. Nejúžasnější na tom všem asi je, že sice s ničím novým nepřišel, ale můžete v tom velmi dobře najít poměrně jasně viditelné stopy The Marshall Mathers LP nebo Encore.

Výsledek obrázku pro eminem kamikazeEminem – Kamikaze

Skladby: The Ringer, Greatest, Lucky You (ft. Joyner Lucas), Paul (skit), Normal, Em Calls Paul (skit), Stepping Stone, Not Alike (ft. Royce Da 5´9), Kamikaze, Fall, Nice Guy (Jessie Reyez), Good Guy (Jessie Reyez, Venom
Celkový čas: 45 min.
Vydavatelství: Aftermath Entertainment