Fast Food Orchestra se s novou deskou vracejí do starých kolejí

Fast Food Orchestra | zdroj: facebook.com

Dlouho očekávané album ZEN spatřilo světlo světa 5. listopadu. A jak je u Fast Food Orchestra zvykem, přináší klasický zvuk i trochu experimentu.

Novinka se opírá o dvě pořádné podpory. Tou první je fakt, že byla nahrána v profesionálním studiu SONO; druhá je ještě hezčí – jelikož náklady na album byly vysoké, vše podpořili samotní fanoušci, kteří si přes léto pořídili speciální triko z limitované edice Proud ZEN Supporter. Hlavní motivací k tvorbě muzikantů bylo dle jejich slov moře, pohoda a zábava, to je také z novinky cítit.

Na novém albu vše startuje skladbou Karma Holiday, ke které byl natočen videoklip již v prosinci 2012 a byl fanouškům vyslán jako singl. Pozitivní a nakažlivá písnička se vám usadí v hlavě a pěkně dlouho tam i zůstane. Následující pecky jsou stejně chytlavé a fanoušci, kteří přes léto Fast Food Orchestra viděli na nějakém festivalu, si hned u třetí skladby Who Will Save The Show uvědomí, že si ji s kapelou naživo už zazpívali.

V druhé polovině ZEN naleznete i tři písně nazpívané v mateřštině, což u kapely není moc vídané. První skladba Holky je ve znamení klasického supportera a dlouholetého kamaráda Dr. Karyho. Do další hitu Sousedi fastfoodi zapojili Vladimíra 518 a celá píseň se tak nese v hip-hopovém duchu. Poslední z nich, Oči, je tak trochu slabším článkem celé desky. Je to nikterak výrazná skladba bez hlubšího nádechu. Mezi novinky, které se naopak na první poslech zalíbí všem fanouškům, se s čistým svědomím dají zařadit písně jako Go! a Lonesome Road. A i ostatní skladby si naleznou své obdivovatele, jen je zmíněné pecky přehluší.

Fastfoodí album ZEN je vydařeným kouskem, který vrací kapelu do zajetých kolejí po předchozí trochu experimentální desce Wanted for Cooking, která byla fanoušky přijata rozporuplně. Některé písničky mi znějí v hlavě každým dnem a už se těším, až si je zazpívám 13. listopadu v pražském klubu Roxy, kde bude kapela křtít. Z alba sice nevyzařuje taková energie jako z desky Utsuki, která je prošpikována jedním hitem za druhým, ale i tak jsem rád, že jsem si triko z limitované edice zakoupil, oblíbence z Fast Food Orchestra tím podpořil a že se mohu prohlásit za hrdého ZEN supportera!

Fast Food Orchestra – ZEN

Skladby: Karma Holiday, Beber, Cair e Levantar, Who Will Save The Show, Trouble Comes With Shoes, Wherever You Go, Interlude – Man Issues, Holky, Sousedi, Oči, Seňorita, Interlude – Texas Redneck Masacre, Go!, Lonesome Road, Fire & Flames, Spread Your Wings, Outro – Neptune Coctail

Celkový čas: 39:55

Hodnocení: 70 %