Green Day na výběrovce představují nejoblíbenější kapelu Boha

Green Day | Zdroj: facebook.com

Mají za sebou několik řadových alb, prodeje v řádech milionů i několik ocenění Grammy, což patří mezi to nejprestižnější ocenění. Teď přišel ten správný čas na to, vydat CD s výběrem těch největších hitů.

Green Day vydali své první album už na počátku devadesátých let. Od té doby za sebou mají víc jak čtvrtstoletí úspěšné kariéry, kdy začínali hrát v malinkatých nezávislých punkových klubech, jezdili napříč Spojenými státy v bookmobilu a přespávali u fanoušků. Teď, po letech vyprodávají haly po celém světě, mají na kontě nemálo cen a jejich muzikál American Idiot se dostal i na prkna Broadway.

Jednu výběrovku vydali už začátkem roku 2001. Od té už ale uběhlo šestnáct let, během kterých přivedli na svět minimálně další desítku hitů, a tak přišel letos ten pravý čas na to, vydat další. Nejnovější sbírka hitů ve svém názvu skrývá slovní hříčku – Greatest Hits: God‘s Favorite Band. Názvem se možná nechala kapela inspirovat u svého bubeníka Tré Coola, který na live DVD Bullet In A Bible na otázku Mika Dirnta „Proč na obloze nejsou mraky?“ odpovídá „Protože Bůh chce znovu vidět svou oblíbenou kapelu!“ Nebo snad název alba pochází z vystoupení v televizním pořadu The Late Show with Stephen Colbert, kde byla v květnu toho roku kapela uvedena hlasem Boha?

Pokud si porovnáme alba International Superhits! a God‘s Favorite Band povšimneme si jednoho velkého rozdílu hned na začátku. Tím je sestavení playlistu, kdy na druhé desce je promyšlenější a písničky se za sebou skládají přesně podle toho, jak postupně vznikaly, a tak posluchač dostane naprosto dokonalý přehled o tom, jak šel čas s Green Day, jak se vyvíjela jejich hudba i jejich projev.

Nikdo si nemůže nevšimnout, že postupem času se jejich hudba stává uhlazenější a od naštvaných textů, kolikrát plných vzteku a nenávisti, tíhnou spíš k politickým problémům. Skladby o lásce stále nechybí, ale i tam lze pozorovat značný progres. Texty nese pevně na svých bedrech už od začátku Billie Joe Armstrong, u něj lze také vidět, že rok po roce se jeho psaní zlepšovalo a slovní obraty byly nápaditější a originálnější. To ale není nic význačného, jedná se o přirozený posun dlouhodobě fungujícího interpreta, a však díky správné posloupnosti seřazení songů to celé značně vylézá na povrch.

Celá deska tak ukazuje silnější, ale i ty slabší chvíle v kariéře kapely, kdy nejvýraznější nahrávky korespondují s érou Dookie, ke kterému před lety i Courtney Love prohlásila, že kdyby ho Kurt Cobain slyšel a dožil se ho, zamiluje si ho. Nechybí tak Longview, Basket Case nebo She. Další super úspěšné období přichází s American Idiot a to jmenovitě především s American Idiot, Holiday či Boulevard Of Broken Dreams. O trošku méně úspěšné bylo hned následující album 21st Century Breakdown, kde padl výběr na 21 Guns a Know Your Enemy. Z triologie se do výběru dostala jen Oh Love, přičemž by se určitě našla daleko lepší píseň z tohoto období. Výběr toho nejlepší končí u posledního alba Revolution Radio, které vyšlo před více než rokem a dostaly se sem právoplatně songy Bang Bang, Still Breathing a Ordinary World obohacená o vokály Mirandy Lambert. Mimo to nechybí ale ani Brain Stew, Warning, Minority nebo Hitchin’ Ride.

Celé album zavírá naprosto nová nahrávka Back in the USA, narážející na aktuální dění v Americe a nespokojenost ohledně Donalda Trumpa, kde jsou opět slyšet ti naštvaní Green Day, co se nebojí křičet nahlas.

Celá deska je tak povedeným výběrem toho nejlepšího, co kapela kdy stvořila. Je vidět, že už si opravdu za ta léta můžou Green Day dovolit dát dohromady best of, aniž by se museli za něco stydět či déle přemýšlet o tom, které skladby zařadit.

Výsledek obrázku pro green day greatest hits god's favorite bandGreen Day – Greatest Hits: God’s Favorite Band

Skladby: 2000 Light Years Away, Longview, Welcome To Paradise, Basket Case, When I Come Around, She, Brain Stew, Hitchin’ Ride, Good Riddance (Time of Your Life), Minority, Warning, American Idiot, Holiday, Boulevard of Broken Dreams, Wake Me Up When September Ends, Know Your Enemy, 21 Guns, Oh Love, Bang Bang, Still Breathing, Ordinary World, Back in the USA
Celkový čas: 69 min
Vydavatelství: Reprise Records