Green Day se na Revolution Radio vrátili ke kořenům, má to ale háček

Green Day | zdroj: rollingstone.com

Čtyři roky museli fanoušci Green Day čekat, než se populární kapela z konce minulého století dostala k vydání svého dvanáctého studiového alba. Moment ale nastal a dlouho očekávané Revolution Radio je tady. Co nabízí?

Že Green Day něco plánují, začalo vycházet najevo teprve před několika měsíci. Jako ticho před bouří byla kapela během léta méně aktivní na sociálních sítích, svou neaktivitu však v srpnu završila vskutku stylově, a to ohlášením singlu Bang Bang a následně rovnou i nového alba. Skladba podobná těm z prvních alb Green Day naznačovala, že se trio od pop-punku vrací ke svým kořenům a přesně taková i poslední deska je. Tedy, většina z ní.

Samotný nástup alba by snad ani nemohl být lepší. Čtveřice písní začínající se Somewhere Now, kterou si zajisté oblíbí všichni fanoušci slavné desky American Idiot, a končící chytlavou Say Goodbye, je jednoduše dokonalá a vůbec nevypovídá o tom, že by Green Day v předchozích letech mířili na pop-punkové publikum.

Punkový nářez si následně dává pauzu a přichází klidná a zároveň skvěle se hodící Outlaws. Dále už je to ale trochu jako na kolotoči. Rychlé kytarové riffy střídají občas až zbytečně roztahané zpěvy, ne nepodobné těm na předchozí trojici alb, a podobně je tomu tak téměř až do konce alba. Jako opravdu povedená výplň ale slouží předposlední Forever Now, jež svým konceptem připomíná některé ‘složeniny’ skladeb, s nimiž Green Day před lety experimentovali na American Idiot.

Revolution Radio už poté zakončuje Ordinary World, jež jako akusticky provedená a nezdlouhavá balada funguje jako třešnička na dortu uzavírající vstup Green Day do další éry.

V té, i přes nelibost některých, zřejmě už konečně našla kapela pořádně sama sebe a nebojí se tak na jedné desce míchat jak zaručené punkové hity jako Bang Bang či Revolution Radio, tak ani méně tvrdé a spíše textově zaměřené skladby. Jen by si pro příště měla trojice dát větší pozor na počet roztahaných pasáží, které sice dávají větší prostor právě textům, ale chvilkami mají tendence lehce nudit. V každém případě se ale album povedlo a bezpochyby si najde svoje fanoušky nejen mezi příznivci pop-punkovějších Green Day z posledních let, ale hlavně i mezi milovníky rychlého chytlavého punku, se kterým skupina prorazila v devadesátých letech.

greendayrevolutionradioGreen Day – Revolution Radio

Skladby: Somewhere Now, Bang Bang, Revolution Radio, Say Goodbye, Outlaws, Bouncing Off the Wall, Still Breathing, Youngblood, Too Dumb to Die, Troubled Times, Forever Now, Ordinary World
Vydavatel: Warner Music