Harry Styles je na albu Fine Line upřímný, přesvědčivý a drzý v tom nejlepším slova smyslu

Harry Styles | Zdroj: facebook.com/harrystyles

Po rozpadu jednoho z nejpopulárnějších a nejúspěšnějších chlapeckých boy bandů posledního desetiletí, One Direction, zahájil tehdy dvaadvacetiletý Harry Styles sólovou kariéru. Původně ryze popové melodie zahalil do jemného rocku a jakožto talentovaný skladatel vydal debutové album Harry Styles. S druhým Fine Line je však upřímnější a odhaluje posluchačům velký kus sebe.

S prvním albem přišel i velký úspěch. Debutový singl Sign of the Times obsadil nejvyšší příčky světových hitparád a Harryho emocionální skladby laděné do sedmdesátkového soft-rocku konkurovaly i samotným Coldplay. Mimo to si střihl vedlejší roli ve válečném filmu Christophera Nolana Dunkirk a co se týče jeho osobitého stylu, lze jej v jeho teprve pětadvaceti letech považovat za britskou módní ikonu. Vše na co sáhl, proměnil v poklad.

A ani nové album Fine Line není výjimkou. Sám Harry Styles o něm prohlásil, že je celé především o sexu a pocitech smutku. O tom vypovídá už úvodní Golden, rytmická a na první poslech pozitivní skladba, která však popisuje strach člověka z nového vážného vztahu.

Následují hned tři již dříve vydané skladby Watermelon Sugar, Adore You a první singl Lights Up. Watermelon Sugar svou náladou nápadně připomíná Kiwi z předchozího alba a všechny tři se drží dosti optimistického funkového duchu, především však Lights Up. Úryvek textu „All the lights couldn’t put out the dark, Runnin‘ through my heart“ ve skutečnosti znamená autorovo zhudebněné sebepoznání, které z něj v kombinaci s již zmíněným dynamickým funkovým zvukem tvoří ideální první singl.

Když rozchod přinese třešně

Rozchodové skladby jsou často jedno velké klišé. Rozhodně to ale neplatí o Cherry, která vytváří nejosobnější linii celého alba, jejíž jemnou (téměř) akustickou melodii zakončuje hlasová zpráva, kterou Styles obdržel od své bývalé přítelkyně. Ve francouzštině. Na podobné melancholické vlně se nese také následující osobní zpověď – jedna z nejpovedenějších, klavírní balada Falling. Zpěvák na ní spolupracoval pouze s jediným člověkem, producentem Kidem Harpoonem, což ji činí ještě intimnější, než na první poslech je.

Na druhé polovině alba panuje naprosto odlišná nálada a smutek střídají pozitivní rytmické rockové linky. Perfektním příkladem je šestiminutová She, protkaná kytarovými sóly, nebo skladba Sunflower, Vol. 6, která reprezentuje dobré časy autorovy minulosti. Závěrečná Fine Line je tečkou za zhudebněným životním příběhem.

Harry Styles není jen talentovaný hudebník, ale také skladatel. I přesto, že se stále snaží najít sám sebe, jde na albu Fine Line cítit (a především slyšet) posun od debutové desky Harry Styles. Nové album je jako celek uměleckým dílem protkaným kontrastními náladami, fenomenální prací s textem a především s vlastními hlasovými možnostmi. A jak sám autor říká, je nutné slyšet celé od začátku až do konce.

Harry Styles – Fine Line

Skladby: Golden, Watermalon Sugar, Adore You, Lights Up, Cherry, Falling, To Be So Lonely, She, Sunflower Vol. 6, Canyon Moon, Treat People with Kindness, Fine Line
Celkový čas: