Highly Suspect novým albem MCID rozdělili fanoušky. Někdo je miluje, jiný je zklamán

Highly Suspect | Zdroj: NME.com

Americká rocková kapela Highly Suspect, která byla třikrát nominována na Grammy, vydala dlouho očekávané album MCID. Deska, na které se mísí rock, rap, hip-hop, pop a heavy metal, slouží jako zpověď kapely a přiznání zpěváka Johnnyho Stevense.

Mateřství, nejistota, naděje, faleš na sociálních sítích, návykové látky – všechna tato témata jsou rozebrána na albu MCID, které vyšlo 1. listopadu 2019. Jedná se o třetí studiové album kapely Highly Suspect a najdeme na něm mnoho zajímavých i nečekaných kolaborací, například s death metalovou kapelou Gojira, rapperem Young Thugem nebo třeba s Conorem Masonem, zpěvákem skupiny Nothing But Thieves.

Pojmenování alba, které na první pohled nedává vůbec žádný smysl, vyjadřuje motto celé kapely – My Crew is Dope. Hned první skladba Fly je pravděpodobně nejupřímnějším a nejotevřenějším songem, který kdy skupina vydala. Jedná se o výklad mysli frontmana Johnnyho, který se svěřuje se sebevražednými myšlenkami a ztrátou naděje, že v budoucnu bude líp. Skladba končící výkřikem „Toto je rodina, toto je MCID!“ však dává posluchačům jasně najevo, že hudba a kapela je to, co drží Johnnyho dál od ponurých myšlenek.

MCID pokračuje emotivním song nesoucí název 16, který může připomínat Wolf z alba The Boy Who Died Wolf. Kombinuje gospel, blues, rock, je plný bolesti a vypráví další kapitolu ze života Highly Suspect. Popisuje příběh Johnnyho Stevense, který se vyrovnání se se zjištěním, že jeho přítelkyně je těhotná, ale později zjistil, že dítě není jeho. V podobném duchu se pak nese také @tddybear, který je doplněn o vynikající vokály Conora Masona z kapely Nothing But Thieves, nebo smutná a uklidňující skladba Arizona obsahující houslový doprovod. Díky těmto songům mají posluchači možnost poznat zranitelnější stránku tvrďáka Johnnyho a o to jednodušší je si Highly Suspect zamilovat.

Přestože je deska MCID spíše temná a emotivní, určitá její část je také velmi zábavná. Ať už se jedná o Johnnyho rapování ve skladbě Freakshow nebo chytlavou kolaboraci s rapperem Tee GrizlySilk Road. Právě hip-hop a rap kapelu poslední dobou baví a dokazují to v songu Tokyo Ghoul, na kterém pracovali s úspěšným americkým rapperem a producentem Young Thugem. I v těchto případech se však Highly Suspect snaží posluchačům předat určité poselství, vyjadřují nesouhlas s politickou situací a bojují proti nesmyslnému zabíjení ve světě.

Recenze: Blink-182 na novince NINE ukázali prostředníček všem haterům a překvapivě servírují jeden hit za druhým

I přes pesimistický začátek alba pak poslední dvě sklady Snow White a Nairobi zanechávají v posluchači pozitivní pocit, že každá situace má své řešení a díky rodině a přátelům jde zvládnout cokoliv. Outro Nairobi uzavírá celou desku MCID a díky ambientnímu provedení uklidní a uspokojí snad každého posluchače. Na první poslech neuspořádaná deska, která kombinuje mnoho žánrů a nečekaných spoluprací, začne již od druhého poslechu dávat smysl a při tom třetím je již těžké se od ní odtrhnout.

Highly Suspect – MCID

Skladby: Fly, 16, Freakstreet, Canals, Upperdrugs, Tetsuo’s Bike, Tokyo Ghoul, SOS, @tddybear, Arizona, Juzo, The Silk Road, Taking Off, These Days, Snow White, Nairobi (Outro)
Celkový čas: 58 min