Hudební experimenty na novém CD Lady Gaga

Lady Gaga | Zdroj: facebook.com

Nové album Lady Gaga s názvem ARTPOP nabízí to, co slibovalo. Okusíte trochu popu, trochu taneční hudby, ale především elektro promíchané s jinými hudebními žánry, například i s R’n’B.

Vydání alba bylo doprovázeno řadou událostí. Od postupného odhalování informací přímo zpěvačkou, přes falešné přebaly, až po samotný leak. Ti, kteří se tedy nemohli dočkat oficiálního vydání, desku stahovali již v sobotu 2. listopadu. Album, které oficiálně vyšlo 8. listopadu, otevírá singl Aura propagující nový film Roberta Rodrigueze s názvem Machete zabíjí. Lepší začátek zpěvačka jistě vybrat nemohla. Píseň navnadí na pokračování a ne zbytečně. Druhá skladba Venus je tou správnou náloží k roztančení, kde Gaga vzývá bohyni lásky k přijetí na planetu Venuši.

Dalšími údernými písněmi jsou určitě MAniCURE Sexxx Dreams. V polovině vás možná zarazí drobná změna v podobě Do What U Want, mix R’n’B a elektra, poté se však opět vrátíte k tanečním zajímavostem. Těmi jsou textově drsnější Swine, vyznávací Dope nebo Gypsy. Celé album krásně zakončuje píseň Applause, kterou Lady Gaga vypustila do světa jako první a k níž je zatím jako k jediné natočený videoklip.

Lady Gaga

Jak Gaga slibovala, většina písní se nese v duchu EDM. Chvílemi si připomenete staré dobré časy Madonny a Sandry (tu pamatují spíše starší ročníky) či jiných hudebních ikon, které na diskotékách rozpohybovaly naše rodiče, ale i přes možnou podobu s těmito umělci a umělkyněmi, je více než znatelný hudební podpis staré známé Lady Gaga. Ten je obohacený o nové zajímavé prvky, které nenechají posluchače v klidu. Ačkoliv jste si na začátku jistí, že víte, jak bude píseň pokračovat dál, jste na omylu. V polovině (nebo i dříve) se změní na něco zcela jiného. Chvíli je píseň pomalejší a pak zrychlí, poté trochu ubere a nakonec přijde velké finále.

Na albu nalezneme hned několik spoluprací. Mezi nimi je například R. Kelly, Will.i.am. či Too $hort. Cover alba představuje sochu Lady Gaga, jejímž autorem, a zároveň autorem všech fotografií v bookletu, se stal fotograf Jeff Koons. Booklet obsahuje fotografie z promo focení. Je zvěčněno i jejími fanoušky oblíbené pozadí, můžete se tedy kochat. Album je k dostání ve standardní i limitované edici a též jako DVD. Poslední zmíněná edice obsahuje záznam z iTunes festivalu, kde zpěvačka vystupovala.

I přes velká gesta a zaručené sliby, že se bude jednat o album desetiletí, však musím většinu z vás zklamat. Smíchání několika hudebních žánrů schovaných za elektronickou muzikou, se za něco, co tu ještě nebylo, považovat nedá. Jedná se však o dobrý nápad, jakým jiným způsobem se dá přemýšlet o elektronické a taneční hudbě. Díky této myšlence není album s patnácti songy nijak zabitým časem. Je plné netradičních hudebních experimentů a jste-li ten typ člověka, který rád objevuje podobné věci, neváhejte s jeho poslechem.

Lady Gaga - Artpop

Lady Gaga – ARTPOP

Skladby: Aura, Venus, G.U.Y., Sexxx Dreams, Jewels n’ Drugs, MAniCURE, Do What U Want, Artpop, Swine, Donatella, Fashion!, Mary Jane Holland, Dope, Gypsy, Applause