Justin Bieber novým albem Changes dokazuje vyspělost a lásku ke své ženě

Justin Bieber | Zdroj: billboard.com

Justin Bieber debutoval před více než deseti lety se singlem One Time. Od té doby proměnil téměř každou písničku v hit, který obsazoval přední příčky světových hitparád. Živým důkazem je předposlední album Purpose se singly Love Yourself nebo Sorry a jeho rekordními 3,2 miliardami zhlédnutí na YouTube. Zlomovým se stal rok 2016 – zrušil světové turné a padl na úplné dno. Po pěti letech se vrátil společně s nejnovějším albem Changes.

Changes je umělcovým již pátým studiovým albem. Všech sedmnáct skladeb dohromady tematicky spojuje láska k ženě, která ho zachránila, jak ostatně postupně sám přiznává v jednotlivých epizodách dokumentárního seriálu Justin Bieber: Seasons.

Intrem do Justinových „proměn“ se stala píseň All Around Me. Již v ní je patrný vděk a hluboké city k Hailey Bieber (Baldwin), a to prostřednictvím slov „Our love’s unconditional, I need you all around me.“ Následující skladby jsou výrazné především díky svým propracovaným beatům. Kvalitní r&b podklady, které se v jeho dřívější tvorbě objevovaly spíše sporadicky, téměř nahradily veškeré popové melodie.

Recenze: Harry Styles je na albu Fine Line upřímný, přesvědčivý a drzý v tom nejlepším slova smyslu

Druhá skladba Habitual ani nebyla určena pro Justina. I když se zdá, že je mu ušitá na míru, původně byla napsána producentem Poo Bearem pro samotného skladatele. Kluci však společně pracovali již na Bieberových starších Where Are Ü Now nebo What Do You Mean?, a tak se i Habitual stala součástí nového alba.

Další velice příjemnou změnou oproti předešlé tvorbě je hned několik zajímavých kolaborací s rapovými umělci jako Quavo (Intention), Travis Scott (Second Emotion) nebo Lil Dicky (Running Over). Skladbou s největším potenciálem se však jednoznačně stala Forever feat. Post Malone. Rytmická melodie, chytlavý text a přitom se nejedná o prvoplánový mainstream, který šel většinou cítit ze spoluprací s Edem Sheeranem na předešlém albu Love Yourself. V tomto momentě však nelze nezmínit také specifický lead song celého alba – Yummy, stylově velice podobný jeho nejznámější Baby, jen s vylepšeným beatem (a videoklipem).

Druhá polovina, počínaje Take It Out On Me, se postupně zpomaluje, otevírá závažnější témata a společně s E. T. A. nebo Changes funguje jako Justinova osobní zpověď. O E. T. A. sama Hailey řekla, že je z celého alba její nejoblíbenější. I když mnohem větší emoce vzbudí spíše zmíněná Changes, která je zhudebněnou definicí melancholie a zpěvákových nejniternějších pocitů, o čemž vypovídají slova „I just wanna be  the best of me, Even though sometimes I forget to breathe.“ Na podobné vlně se nesou také následující Confirmation nebo At Least For Now.

Ale nakonec trošku z jiného soudku. Písnička Get Me s r&b princeznou Kehlani, stejně  jako Intention v kolaboraci s Quavem, tvoří příjemný kontrast k předešlým poklidným melodiím. Zakomponování prvku r&b nebo v druhém případě rapu dává oběma skladbám úplně jiný rozměr oproti popu, na který jsme z minulosti (až na několik výjimek) u tohoto interpreta zvyklí.

Justin Bieber opět dokázal, že jeho skladby bezpochyby patří na vrchol světových žebříčků. Experimentování novému albu rozhodně prospělo a rozhodnutí vrátit se do hudební branže se stalo jedním z těch lepších v jeho životě.

Justin Bieber – Changes

Skladby: All Around Me, Habitual, Come Around Me, Intentions (feat Quavo), Yummy, Available, Forever (feat. Post Malone & Clever), Running Over (feat. Lil Dicky), Také It Out On Me, Second Emotion (feat. Travis Scott), Get Me (feat. Kehlani), E. T. A., Changes, Confirmation, That’s What Love Is, At Least For Now, Yummy (Summer Walker Remix)
Celkový čas:
51:35 minut
Vydavatelství: