LP na albu Churches nenašla klíč k tomu, jak pracovat se svou jedinečností

LP - Colours of Ostrava 2017 | Foto: Michael Kotzur, MonsterMusic

Novinka LP zřejmě trhat rekordy prodejnosti nebude. Zpěvačka nabízí svůj standard, který rozhodně uspokojí její fanoušky, ostatní posluchače ale může po pár posleších začít nudit. Churches je melodické album plné lásky a rokenrolu.

Laura Pergolizzi byla dlouhá léta ženou v pozadí hudebního průmyslu. Tou, která píše hity ostatním a na uznání a slávu si musela počkat. Poté ale přišel hit Lost on You a všechno se změnilo. Aktuální nahrávka Churches je již jejím šestým studiovým albem. Za tu dobu si zpěvačku oblíbili nejen hudební kritici, ale také publikum a obzvláště pak to české. Proto zde za poslední roky několikrát vystupovala a její jméno svítí mezi headlinery příštího ročníku festivalu Colours of Ostrava.

Pokud se něco zpěvačce nedá upřít, je to její charisma, které spolutvoří jedinečná barva a síla hlasu a mnohdy až srdcebolné písně, jako je tomu například u The One That You Love. V jejím refrénu to rozpálí a kolísá v melancholickém ooooh, skladba je o zlomeném srdci a nenaplněné lásce. Trochu veseleji, ale dost podobně, to dělá o kus dál v Everybody´s Falling In Love.

Zvláštností LP  je její hudební rozkročení mezi velkým popem a malou klubovou scénou. V některých písních cítíte, jako by už jednou nohou byla na velké popové stagi. Příkladem budiž When We Touch, píseň, která album otevírá, ale celkově patří mezi ty slabší kousky. Po celou dobu se zdá mdlá a nezachrání ji ani velkolepý refrén po vzoru Adele. Druhou nohou má ale LP nakročeno do menšího hudebního klubu, například ve skladbě Can´t Let You Leave. Více než jinde zde odkrývá to, co stojí na pozadí většiny písní, totiž rokenrolový základ.

Hitový potenciál jednotlivých skladeb je ohromný. Je až neuvěřitelné, jak LP pracuje s melodií. Singlů z nové desky, které by se bezesporu chytly, by mohl být nespočet. Na stranu druhou ale výraznější píseň, která by se vyjímala mezi ostatními, hledá posluchač marně. Všechny si jsou totiž podobné a po opakovaném poslechu začínají splývat.

Churches je rozhodně zajímavým hudebním počinem, ale především díky hlasu samotné zpěvačky. Obsah desky je na tom už trochu hůře. Neustále se opakující téma nenaplněné či nešťastné lásky může po chvíli začít nudit a nenapomáhá tomu ani délka alba. Padesát minut je skutečně dlouhá stopáž. Nelze ale popřít, že tvorba LP je svým způsobem přesto jedinečná a zajímavá, protože podobnou zpěvačku byste na světové hudební scéně hledali marně.

LP – Churches

Skladby: When We Touch, Goodbye, Everybody ´s Falling in Love, The One That You Love, Rainbow, One Last Time, My Body, Angels, How Low Can You Go, Yes, Conversation, Safe Here, Can´t Let You Leave, Churches, Poem
Vydavatelství: Pias Recording
Celkový čas: 52:54 min

Hodnocení: 70 %