Machine Gun Kelly albem Tickets To My Downfall dokazuje, že pop-punk ještě neumřel

Machine Gun Kelly - Forum Karlín 2017 | Foto: Michael Klemm, MonsterMusic

Colson Baker aka Machine Gun Kelly je v hudební branži známý především jako raper, který se jako jediný odvážil postavit Eminemovi a diss trackem Rap Devil se tak mnohým vryl do paměti. Po čtyřech úspěšných hip-hopových albech však aktuálně posouvá své žánrové hranice a deskou Tickets To My Downfall se snaží vzkřísit zapomenutý pop-punk okořeněný špetkou punk-rocku.

Album Tickets To My Downfall obsahuje patnáct ryze pop-punkových skladeb, ve kterých je cítit jistý vliv bubeníka Travise Barkera z kapely blink-182. Ta před dvaceti lety patřila na vrchol punkové scény a právě zmiňovaný Travis Barker s Machine Gun Kellym spolupracoval na dosud všech zveřejněných skladbách.

První skladba title track funguje jako intro. Za poslechu jemných kytarových tónů ve spojení se slovy „I sold some tickets / To come see my downfall / It sold out in minutes / I saw friends in the front row“ vysvětluje samotný název alba a připravuje posluchače na to, co bude následovat. S dalšími songy jako kiss kiss nebo drunk face je již patrný pokus o znovuobjevení pop-punku, a tedy rytmických chytlavých melodií podtržených ostrými tóny kytar a údernými bicími.

Pokud je album něčím výjimečné, tak je to spousta kvalitních kolaborací. Kromě spolupráce s bubeníkem a producentem alba Travisem Barkerem se na Tickets To My Downfall objevily jména jako Halsey, blackbear, Trippie Redd nebo iann dior. Všechny čtyři skladby se zmíněnými umělci mají velký potenciál, ale blackbearova my ex’s best friend a forget me too ve spolupráci s Halsey, z celého alba vyčnívají. Ať už se tedy jedná o spojení kytar s trapovými bubny nebo song ve stylu Misery Bussiness americké kapely Paramore, obě skladby připomínají a mísí dvě dekády starý punku s moderním pojetím žánru.

Rozhodně ale stojí za zmínku i lead song bloody valentine. Ten kromě kvalitního punkového zvuku vystupuje z řady především svým osobitým textem, kterým umělec vyjadřuje něco skutečného – lásku, což je obrat o 180 stupňů od předešlého alba Hotel Diablo. Tento postoj je dále podtržený vizuální stránkou v podobě videoklipu, v hlavní roli s jeho současnou přítelkyní herečkou Megan Fox, který na letošních VMA’s vyhrál cenu za nejlepší alternativní videoklip.

Prostřednictvím textů se Machine Gun Kelly snažil tentokrát více otevřít a kromě povrchových témat týkajících se alkoholu, drog nebo nepovedených vztahů, chtěl, aby posluchači pochopili jeho psychiku – jako je tomu například v písničce lonely. Rozhodně však není pochyb o tom, že se mu jakožto raperovi podařilo vytvořit kvalitní, i když lehce komerční, pop-punkové album, za jaké by se v čele s concert for aliens nemuseli stydět ani blink-182. Tato emo-rocková melodie podtržená kytarovou linkou a údernými bicími Travise Barkera totiž album Tickets To My Downfall řadí mezi významná alba tohoto roku.

Machine Gun Kelly – Tickets To My Downfall

Skladby:  tittle track, kiss kiss, drunk face, bloody valentine, forget me too (feat. Halsey), all I know (feat. Trippie Redd), lonely, WWIII, kevin and barracuda – interlude, concert for aliens, my ex’s best friend (with blackbear), jawbreaker, nothing inside (feat. iann dior), banyan tree – interlude, play this when i’m gone
Celkový čas:
36:09 min
Vydavatelství: