Majid Jordan na The Space Between zůstávají věrní svému unikátnímu stylu

Majid Jordan | Zdroj: facebook.com

Znáte hit Hold On, We’re Going Home od Drakea? Pravděpodobně ano, v mnoha světových žebříčcích se před čtyřmi lety dostal do Top 5. Za instrumentálem tehdy stála čerstvě založená torontská dvojice Majid Jordan a jejich kariéra tak dostala velký kopanec dopředu. Nyní, rok a půl po vydání debutové desky, přichází The Space Between.

Zpěvák Majid Al Maskati a producent Jordan Ullman se seznámili na torontské univerzitě v roce 2011 a po krátkém působení pod pseudonymem Good People se o ně začal zajímat hip-hopový velikán Drake, který rozjížděl svou nahrávací společnost OVO Sound. Po spolupráci na již zmíněném hitu Hold On, We’re Going Home jim nabídl smlouvu a R&B duo tak začalo pracovat na své debutové desce. Ta vyšla loni v únoru a zaznamenala úspěch jak v domácí Kanadě, tak v USA a Spojeném království. Ve všech zemích se probojovala do Top 20 v kategorii R&B alb.

Ani poté bývalí spolužáci nezaháleli a hned se vrátili do studia. Malou ochutnávku toho, co přichází, vypustili již v létě, a to skladby Phases a One I Want s hostujícím PARTYNEXTDOOR. Kompletní výsledek rok a půl dlouhého snažení byl zveřejněn před pár dny, 28. října, a po jednom z tracků nese jméno – The Space Between.

Majid Jordan si osvojili styl contemporary R&B, je však pravda, že mu přidávají celkem nevídaný elektronický zvuk. Jejich hudba doposud skvěle kombinovala devadesátkový a novodobý přístup ke stylu a ve většině případů ani nezaostávala v textování. Naštěstí se toho ani na nové desce nevzdávají.

Do nálady desky uvádí track Intro, jenž plynule přechází v první skladbu Gave Your Love Away. Po následující OG Heartthrob přichází na řadu nově zvolený singl Body Talk, který teď dělá po vizuální stránce úžasným klipem dobrou hudební reklamu. Ve středu desky stojí silná trojice skladeb – One I Want, po ní nejdelší, téměř šestiminutová You a nakonec svižná Phases. Skladby jsou šikovně umístěny do centra alba, jelikož oživují pozornost posluchače, který není na jemný styl dua zvyklý.

V druhé polovině desky přichází dobré, ale poněkud nevýrazné skladby Asleep What You Do to Me, které fanouškovi v paměti úplně neutkví. Druhá spolupráce alba – My Imagination, na které se objevují kolegové z OVO Sound, dvsn, představuje opak. Tempo se znovu zrychlí a hlas zpěváka Daniela Daleyho zvuk příjemně ozvláštňuje. Závěrečná skladba, po níž získala deska jméno, The Space Between, nese po textové stránce možná nejsilnější emoční vyjádření, které začíná hned prvními řádky. Po skladbě přichází už jen Outro na rozloučenou, které si ve čtyř a půl minutách hraje s první skladbou Gave Your Love Away.

Album by bylo skvělým soundtrackem, který si pustíte, když u vás doma ve čtyři ráno dojíždí divoká párty a všichni pomalu usínají, nebo prožíváte klidný večer ve dvou a chcete navodit ještě lepší atmosféru. Nebo i když chcete být sami a prostě jen prožívat své emoce. Tím směrem mladíci asi i mířili a rozhodně na tom není nic špatného. Někdo takovou hudbu dělat musí, protože je skvělý zážitek k ní usínat, nebo prožívat romantické chvilky, a Majid Jordan to doopravdy umí. Je ale pravda, že prosadit tento styl do populárnějších kruhů je ze zmíněných důvodů těžké, jelikož se klasický konzument bude již u čtvrtého tracku nudit. Můžeme být alespoň rádi, že se tomuto nátlaku torontské duo nepodvoluje a nepřestává si dělat hudbu po svém.

Pokud se z vás po poslechu desky stali fanoušci, nenechte si je ujít ani naživo. Kapela se vydává na světové turné a zastaví se také u nás, a to ‪22. března 2018‬ v pražském klubu Roxy. Vstupenky jsou k dostání na webu Fource, ‪GoOut‬ a v síti TicketPro za 590 Kč.

Majid Jordan – The Space Between

Skladby: Into, Gave Your Love Away, OG Heartthrob, Body Talk, Not Ashamed, One I Want (feat. PARTYNEXTDOOR), You, Phases, Asleep, What You Do to Me, My Imagination (feat. dvsn), The Space Between, Outro
Celkový čas: 49:40 min
Vydavatelství: OVO Sound, Warner Bros