Mayday Parade na novém albu Sunnyland zaujmou spíše rychlými písněmi

Mayday Parade | Zdroj: facebook.com

Mayday Parade vypouští do světa novou desku Sunnyland. Navzdory optimistickému názvu však kapela zůstává věrná depresivním textům o nešťastné lásce. Oproti největším hitům ale na nové desce místo balad zaujmou především tvrdší skladby.

Zaujmout v dnešní době na pop-punkové scéně není vůbec jednoduché. Mayday Parade se to v roce 2007 podařilo s debutovým albem A Lesson in Romantics, kdy fanouškům servírovali emocionální balady v podání pěveckého dua Derek Sanders a Jason Lancaster. Po velkém úspěchu však přišel rychlý pád, kdy Lancester krátce po vydání alba ohlásil svůj odchod.

Mayday Parade se od té doby marně snažili obnovit svůj status na výsluní. Po neúspěšné druhé desce Anywhere but Here (2009) si kapela částečně obnovila reputaci v roce 2011, kdy vyšlo její bezejmenné album. O dva roky později však přišlo další zklamání v podobě alba Monsters In The Closet. Zatím poslední nahrávka Black Lines z roku 2015 sklidila velice rozporuplné reakce. Fanoušci a kritici na jedné straně vyzdvihovali snahu experimentovat, jiní zase namítali, že kapela stále nedokáže najít sama sebe a nezní autenticky. Jak si s touto nelehkou situací Derek Sanders a spol. poradili na novince Sunnyland?

Nová deska nabízí celkem 13 skladeb, kde se téměř pravidelně střídají rychlé „vypalovačky“ s pomalými baladami. Díky tradičně depresivním textům řešící vztahy a nešťastnou lásku si člověk připadá jako na emocionální horské dráze. Žánrově se kapela nijak nevzdaluje staré osvědčené receptuře a servíruje jednoduchý, avšak velice chytlavý, kytarový pop-punk.

Kapela se očividně rozhodla příliš neexperimentovat a raději se snažila si zachovat svůj autentický zvuk. To se možná může zdát jako nezajímavé, ale při poslechu posledních přehnaně experimentálních počinů kolegů z branže, jakými jsou Fall Out Boy, All Time Low nebo Thirty Seconds To Mars je možná lepší se držet toho, co funguje, a nesnažit se být originální za každou cenu.

Při poslechu nových písní máte pocit, že posloucháte staré dobré Mayday Parade, které znáte, a to i přes fakt, že největšími hity na nové desce nejsou tradičně emocionální balady. Těch sice na novém albu najdeme mnoho, ale žádná z nich nedosahuje kvalit rychlejších písní jako například úvodní Never Sure, It’s Hard to Be Religious When Certain People Are Never Incinerated by Bolts of Lightning, na jejíž pekelně dlouhý název by byli zajisté hrdí i Fall Out Boy, nebo skvělé Is Nowhere, která je nejdrsnější a dost možná i nejpovedenější písní na albu.

Taktéž u takřka všech balad hraje místo tradičního piana hlavní roli akustická kytara. Přesto by byla chyba říct, že baladické písně na novém albu jsou špatné. Za zmínku stojí například Take My Breath Away se svým zoufalým refrénem o sebedestruktivní tendenci udržování nefunkčního vztahu, nebo závěrečná Sunnyland, která krom toho, že dala celé nahrávce jméno, ji také v nostalgickém duchu krásně uzavírá a shrnuje.

Mayday Parade na jednu stranu ničím novým nepřekvapili, zato si ale zachovali určitou autentičnost a chytlavost. Sunnyland sice nenabídne tradiční klavírové balady, zato ale přináší velice povedené pop-punkové písně, které rozhodně neztrácí nic na emociálnosti. MP vždy patřili spíše k průměrným kapelám ve svém žánru a nové album na tom pravděpodobně nic nezmění. Přesto se jedná o velice zdařilý počin a lze ho vřele doporučit.

Mayday Parade – Sunnyland

Skladby: Never Sure, It’s Hard to Be Religious When Certain People Are Never Incinerated by Bolts of Lightning, Piece of Your Heart, Is Nowhere, Take My Breath Away, Stay the Same, How Do You Like Me Now, Where You Are, If I Were You, Satellite, Looks Red, Tastes Blue, Always Leaving, Sunnyland
Celkový čas: 49:16 min
Vydavateství: Rise Records

Hodnocení: 80%