Mix tvrdosti a originality, to je The Serenity of Suffering od Korn

Korn
Korn | Zdroj: archiv kapely

Měsíce teasování jsou u konce a Korn konečně vydávají dlouho očekávanou desku The Serenity of Suffering. Jak před nedávnem avizovali, přinese prý to nejtvrdší, co jsme od nich mohli za hodně dlouhou dobu slyšet. Je tomu ale opravdu tak?

Ještě před vydáním samotné desky jsme mohli být svědky postupného zveřejnění čtyř skladeb, a to Insane, Rotting In Vein, A Different World a Take Me. Už první dvě jmenované přitom tak nějak potvrdily výše zmíněná slova a ostatní písně na tom nejsou jinak. A Different World, na níž hostuje zpěvák Corey Talor ze Slipknot, je dalším ukázkovým případem výborné spolupráce mezi legendami nu-metalové scény a co se Take Me týče, přestože The Serenity of Suffering obsahuje výrazně více prvků z éry raných Korn, skladba si stále zachovává styl předchozího alba The Paradigm Shift.

A obdobně je to i u většiny ostatních songů z alba. Zatímco Black Is The Soul a následující The Hating nás zavádí zpět do doby proslulých desek Follow The Leader a Issues, kupříkladu v Next In Line najdou opět zalíbení příznivci novějších nahrávek.

Co mají ale všechny skladby společné, jsou silné vokály s ráznými kytarovými party a kupodivu i chytlavost. Téměř každý song přichází s poměrně působivým refrénem a zvlášť záležet si kapela dala i na tom, aby jednotlivé písně byly co nejenergičtější. S vydáním nového alba bychom se tak zřejmě mohli dočkat i nějaké větší změny v koncertních setlistech, jež se dosud točily převážně okolo hitů kapely z přelomu tisíciletí.

Od počátečního Insane až do konce, v podobě tříminutového metalového nářezu s názvem Please Come For Me, provází posluchače mocný vokál Jonathana Davise, dynamicky vyvážené bicí Raye Luziera, ikonická basa Reginalda „Fieldyho“ Arvizu a dvojice nejtemnějších kytar v branži v podání Briana „Heada“ Welche a Jamese „Munkyho“ Shaffera. Ovšem to, že je album takto konzistentní, rozhodně neznamená, že by bylo v jakémkoli smyslu monotónní a po celou čtyřicetiminutovou stopáž je co s nadšením poslouchat.

Kornům se s návratem Heada podařilo výborně skloubit svůj tvrdý a temný styl, se nímž se proslavili především v začátcích své kariéry, s melodičtějšími zpěvy a kytarami, kterými se prezentovali v poslední době. Přestože pak vydání provázely obavy, aby skupina „nevykrádala sama sebe“, nakonec vzniklo vskutku originální album, jemuž nejenže snad nic nechybí, ale na kterém si každý jejich fanoušek najde to své a my se můžeme jen těšit, až nám The Serenity of Suffering přijede slavná pětice 30. března představit do Prahy.

serenity-of-sufferingKorn – The Serenity of Suffering

Skladby: Insane, Rotting in Vain, Black Is The Soul, The Hating, A Different World, Take Me, Everything Falls Apart, Die Yet Another Night, When You’re Not There, Next In Line, Please Come For Me
Celkový čas: 40 min