Nová deska od punk-rockerů Harlej si razí cestu éterem

Harlej | Zdroj: Facebook

Pražská rocková formace Harlej je známá tím, že svými nahrávkami kráčí vlastní cestou. Ani její nové CD není v tomto směru výjimkou a svou osobitostí dělá solidní vlnky na českém rybníčku.

Tři roky uplynuly od vydání poslední řadové desky Na prodej, která dozajista potěšila srdce nejednoho z fanoušků. I když nové CD Hodný holky zlý kluky chtěj vyšlo až po tak relativně dlouhé době, není to jen takové vycpávkové album, aby se neřeklo, ale jedná se o počin, jenž dokonale snoubí předešlou tvorbu s novými neotřelými postupy a inspiracemi, které by mnoho posluchačů rozhodně nečekalo. Od klasických punk-rockových harmonií, přes vlivy divokého západu, Asie až k mírnému exkurzu do vážné hudby. To vše lze najít na jejich nové desce.

Samotné album obsahuje 12 písní, z nichž jsou dvě tak trochu rarity. Odcházím, je songem, který byl napsán před patnácti lety a nyní je předělán do nového kabátu a poslední skladba s názvem Parlament, je převzata od Plexis.

Již po prvních tónech, které posluchač uslyší, je jasné, že se opravdu jedná o nový počin Harlej. Totiž jejich charakteristický sound je nezaměnitelný. Bohužel, i když se zdálo, že se skladba Strážní andělé rozjede a posluchače rozdrtí, nestalo se tak. Přes úžasný text a silný refrén, je skladba průměrným počinem. Nutno dodat, že je to jediná skladba, která je takto slabší.

Druhou skladbou je píseň, podle které se jmenuje celé album, a to Hodný holky zlý kluky chtěj. Začíná velmi dobře zapamatovatelným popěvkem a celá je takovou velmi skočnou věcí. Ještě by se slušelo upozornit na velmi zajímavý kytarový podklad v posledním refrénu. Stává se stává je písní, kterou se chlapi vrací k počátkům své tvorby s výraznějším punkovým zvukem a s kytarovým sólem, které by opravdu nikdo podle předešlého harmonického a melodického vedení nečekal.

Následuje píseň Možná, která oplývá vynikající textovou myšlenku. Její princip spočívá v pokládání otázek. Možná by to někomu mohlo připadat povědomé, ba vykradené, ale Harlej ji pokládá s vtipností sobě vlastní, takže velmi brzo při poslechu rozežene veškeré pochyby. Bali je píseň inspirovaná Asií. Nápaditý text se snoubí s velmi silným refrénem – jedním slovem nádhera. Po této skladbě CD náhle zvolní a punk-rockové rytmy se vytratí, chlapi spustí svou baladu Máme to spočítaný. Základem písně jsou smyčce, akustická kytara a zpěv. Primární myšlenkou textu je, že na celý svět stačí malá násobilka. Není to zajímavý nápad?

Gentleman je název sedmého tracku a je to opravdu brutální probuzení po předešlém blouznění. Nese se v rychlém tempu a v sólu lze nalézt dost disonantních tónů. Další skladba v pořadí je A vona ví, tu vystihuje rychlé tempo a úderný refrén. Bang Bang je song, který čerpá z divokého západu a přesahuje do dnešní do doby. Nejbizarnější skladbou je Tak už mě spoutej, ale proti gustu žádný dišputát, jistě si své fanoušky najde také. Posledními songy na albu, jsou Odcházím a Parlament, ty fungují jako cukr a bič, nejdříve s první zmíněnou skladbou fanouška uvolní a následně ho druhou rozebere do šroubku.

Celkově je album velmi zdařilé a některé fláky mají velké ambice stát se lidovkami dnešní doby.

Harlej - Hodný holky zlý kluky chtějHarlej – Hodný holky zlý kluky chtěj

Skladby: Strážní andělé, Hodný holky zlý kluky chtěj, Stává se stává, Možná, Bali, Gentleman, A vona ví, Bang bang, Tak už mě spoutej, Odcházím, Parlament