Nové album Irie Revoltés Allez vás naláká na jejich říjnové vystoupení

Irie Revoltés - Allez | Zdroj: facebook.com/irierevoltes

Irie Revoltés v dubnu vydali nové album Allez. Co od něj mohou fanoušci očekávat? Staré dobré Irie. A také velkou říjnovou show v pražském klubu Roxy, kde nám ho kapela představí.

Irie Revoltés je hudební skupina, která vznikla v roce 2000 v německém Heidelbergu. Název této kapely se dá přeložit jako šťastní vzbouřenci. Slovo Irie používá ve svém jménu více kapel, toto slovo má totiž původ v jamajské kreolštině a znamená pozitivní, šťastný a svobodný. Takže to u kapel jako je například Irie Maffia není jen přiživení na jméně slavnějších Irie Revoltés.

Celá kapela má devět členů. Tři z toho jsou zpěváci, z nichž dva zpívají francouzsky, a poslední je doplňuje převážně německým rapem. Tato formace často a ráda vystupuje na různých demonstracích či benefičních akcích. I díky tomu má velkou fanouškovskou základu po celém světě. Když nepočítáme singly, tak je deska Allez čtvrtým studiovým albem této kapely. Posledním dílem byla v roce 2010 deska Mouvement Mondial, která byla fanoušky i kritikou přijata velmi kladně. Největší úspěch však Irie Revoltés mají díky svým živým vystoupením. O tom se můžete sami přesvědčit 6. října v klubu Roxy, kde nám své nové dílo představí živě.

Album otevírá stejnojmenná písnička Allez, která je o poznání tvrdší a rockovější než dřívější tvorba kapely, to však není na škodu a chytlavý refrén vás přesvědčí, že Irie opět natočili dobré album. Po tvrdším startu se už dostáváme na klasickou notu této kapely. Mix reggae, ska, hip-hopu a dancehallu, okrášlený francouzskými a německými texty, které se jako vždy staví proti sociálním nerovnostem, fašismu a rasismu, vás provede celým albem. Vše je pak doladěno chytlavými refrény, u kterých nemusíte mluvit německy ani francouzsky a s přehledem je zvládnete zazpívat taktéž. Jak už jsme u Irie zvyklí, i z této desky sálá dobrá nálada a pozitivní energie. Najdeme zde jak rychlé rytmické písničky, tak i pomalé, ale značně vyzrálé skladby jako je například Ensemble. Avšak jako u skoro každé desky všech tvůrců, i zde se najde slabší článek – skladba Make some noise mi zkrátka nesedla, a potvrzuje se to každým dalším jejím přehráním.

Nové album zní oproti prvním deskám o něco dospěleji, i když klasický hudební podpis Irie zde slyšet je a rozhodně nikde nechybí. Kromě první písničky tu však chybí skladba s potenciálem pecky na první poslech, tak jako tomu bylo na předchozích deskách například se Soleil, Rebelles, Travailler, Explusion a Merci. Při druhém poslechu si zde už člověk najde hity, které ho osloví a zařadí se mezi jeho oblíbené od Irie. Do těch mých se hned zařadily písničky jako je pomalá a do hip-hopu lazená Ensemble a naopak jedna rychlá skladba Tout casser. Takto bych ale mohl vypsat téměř polovinu alba. Nová deska Irie Revoltés je klasickým výtvorem této kapely, a je vidět, že se drží svého tónu a zároveň jde s dobou. To Irie může jen a jen přispět. Tato novinka vás pouze přesvědčí o faktu, že kapela patří mezi špičku svého žánru. Ještě se musíme přesvědčit, jak budou nové písničky znít živě, ale věřím, že to bude dobrá akce. Allez!

Irie Revoltés – Allez

Skladby: Allez, La realite, Citoyen du monde, La marche, Continuer, Resisdanse, Tout casser, Ensemble, La paix, Make some noise, Partout, Une nouvelle journee

Celký čas: 43:19