Poetika stvořila romantické veledílo pro dospívající dívky

Poetika | Foto: Jiří Štarha

Poetika je trojka z Vysočiny, která samu sebe označuje jako příslušníky nové vlny českého pop rapu. Žánrové označení je to jistě výstižné. Nyní je na světě debut, jenž je nazván velice výstižně – Trinity.

Na placce jménem Trinity se nachází 10 skladeb. Klíčové jsou pro ně zejména texty, které má na svědomí rapper Eduard Rovenský alias Packet. Už po prvních verších je jasné, že míří cíleně na klíčovou skupinu a kdo jí je? Dospívající dívky. Jsou plné motivace i emocí. Některé jsou zdařilejší a některé méně, několikrát se však Poetice podaří vystřihnout povedený a chytlavý refrén (Dívej, Návrat, Každou vteřinou nebo i závěrečná Zrcadla) s výrazným hitovým potenciálem. Melodická složka je dost výrazná dokonce i v rapových pasážích. V mainstreamu si Poetika šikovně buduje místo na výsluní a za to určitě zaslouží palec nahoru.

Hudebně se bohužel ve vší parádě projevuje největší trend hudby 21. století – tzv. loudness war, je to dost průšvih a poslech není příjemný ani na kvalitnější věži. Kvůli tomu nahrávka možná zaujme v rozhlasu, při poslechu celé desky ale zmizí veškerá chuť pustit si album znovu. Fanouškům lze doporučit při nákupu desky koupit rovnou i krabičku Paralenu.

Poetika – Trinity

Skladby: Trinity, Zkouším žít, Dívej, Návrat, Každou vteřinu, Pod hladinou, Za oponou, Memento, Ikaros, Zrcadla
Vydavatelství: SinglTon/Universal Music