Sam Smith na albu Love Goes našel střed mezi elektro popem a melancholií

Sam Smith | Zdroj: facebook.com

Britský zpěvák Sam Smith je známý především jako skladatel romantických balad Stay With Me nebo I’m Not The Only One a jako tvůrce titulní skladby Writings On The Wall k poslední bondovce, za kterou získal zlatou sošku Oscara. Na nové desce Love Goes se mu tentokrát však podařilo sloučit elektro pop s melancholickými melodiemi a vytvořil hudebně dokonale vyvážené album.

Přestože se Sam Smith na hudební scéně pohybuje bezmála osm let, Love Goes je jeho v pořadí teprve třetí studiovou deskou. Oproti předchozím albům In The Lonely Hour a The Thrill Of It All se zpěvák nedrží pouze prvoplánových sad songů, na které jsme u něj zvyklí, ale rozhodl se experimentovat a vybočit ze svých dosud hudebně nastavených standardů.

Intrem celého Love Goes se stala upřímná skladba Young. Ta zhudebňuje zpěvákovy pocity a nátlak, se kterým se na začátku své kariéry v jednadvaceti letech potýkal, jež posluchačům přibližuje prostřednictvím slov: „Get a little wild, get a little high // Kiss a hundred boys and not feel like I’m tied to them.“ V podobném duchu se nese také jedna z následujících skladeb, porozchodová zpověď Forgive Myself. Pokud se však pro Sama Smithe stalo v posledních letech něco více vystihující, tak je to rytmická elektro popová produkce (a videoklipy plné osobitých tanečních kreací). Do tohoto vzorce zapadá například následující taneční hymna Diamonds či Dance (‘Til You Love Someone Else).

I přesto Sam Smith přiznal, že nové album nebude pouze o svižném popu, jelikož se stále cítí být člověkem píšící smutné milostné písně. Prototypem takových skladeb jsou například následující For The Love That I Lost nebo Love Goes, v kolaboraci s britským zpěvákem Labrinthem, která se svými pomalými klavírními tóny postupně gradujícími v trumpetovou fanfáru výrazně odlišuje od ostatních skladeb.

Přesně uprostřed spektra mezi energickými popovými melodiemi a zhudebněnou melancholií se nachází My Oasis, na které zpěvák spolupracoval s Burna Boyem. Podobný vzorec love songu, ale opřeného o silný beat, je patrný u skladby Another One, kterou Sam Smith označil za svou vůbec nejoblíbenější. Podobně také soulová Kids Again, která celé album Love Goes neoficiálně uzavírá.

Zbylou část alba tvoří již dříve zveřejněné singly, počínaje ryze popovou Dancing With A Stranger v kolaboraci s bývalou členkou dívčí skupiny Fifth Harmony Normani, kterou si jak sám Sam Smith tvrdí „splnil svůj sen“. Na podobné taneční vlně se nechal unášet také při tvorbě How Do You Sleep nebo I’m Ready se zpěvačkou Demi Lovato, při níž vsadil na výraznější úderný beat a nebál se odkrýt svůj velký hlasový rozsah.

Za zmínku však rozhodně stojí pop soulová balada To Die For, která ztělesňuje Smithův citový coming out. Není divu, že původně sloužila jako title track, který nakonec v důsledku odložení vydání alba nahradila Love Goes. Celé album pak paradoxně uzavírá první napsaná skladba Promises. Ta spojuje tři protiklady v podobě kvalitního tanečního beatu z dílny britského DJe Calvina Harrise a popové laděné vokály Sama Smithe s nádechem r&b z úst Jessie Reyez.

Pokud je album Love Goes něčím výjimečné, je to právě žánrová rozmanitost, která plynule přechází mezi rytmickými tanečními melodiemi k smutným baladám nabitým emocemi. Především proto se nabízí myšlenka, jakým směrem se bude ubírat další tvorba tohoto zpívajícího romantika.

Sam Smith – Love Goes

Skladby: Young, Diamonds, Another One, My Oasis, So Serious, Dance (‘Til You Love Someone Else), For The Lover That I Lost, Breaking Hearts, Forgive Myself, Love Goes, Kids Again, Dancing With A Stranger, How Do You Sleep?, To Die For, I’m Ready, Fire On Fire, Promises
Celkový čas:
57 min
Vydavatelství: