Turbošansón kapely Poletíme? pobaví. A nejen to!

Poletíme? | Zdroj: Supraphon

Také vás roztančí za zvuku šansonu říznutého punkem. O to se stará velká řada nástrojů a pestrá nabídka čtrnácti písniček.

Jestli věříte na hudbu, která dokáže ovlivňovat náladu, pak do této kategorie můžeme s jistotou zařadit i tvorbu kapely Poletíme?, která to letos potvrdila čtvrtým studiovým albem Turbošansón. Naštěstí jde o náladu veselou. Ač formace hraje a zpívá mimo jiné i o každodenních problémech života, bere je s takovou nadsázkou, ironií a humorem, že ty vaše vám budou připadat jako malicherné. Texty se opírají také o témata sexu, alkoholu a černého humoru; na druhé straně se směle pouští i do romantiky. Ale nejde o žádné patosy. Třeba skladba Ty jsi má vypráví o lásce, která je důrazně podtržena sexuálním podtextem. Zde odkazuje kapela na Smetanovu Vltavu. Fóbii z plazů řeší zase písničkou Hadi. Některé texty dokonce obsahují velmi vtipné absurdity, například: ,,když dál za každou zatáčkou, můžeš potkat knedlík s omáčkou.‘‘

Hlavní lajnu zvuku banja doplňuje také například trubka, saxofon, housle, klavír, basa a hlas zpěváka, který si tu a tam zabrouká. Ve skladbě Holky to umí líp si všichni vystačí dokonce bez nástrojů coby a capella. Směsici turbo šansonu, country, folku a jazzu Poletíme? řízli ještě dávkou punku. Dohromady to však působí jako tak trochu taneční muzika. Jistota ale je, že se nebudete nudit při poslechu CD a na koncertech to bude platit dvojnásob. Ne, trojnásob…

Turbošanson nabízí lék hned na dvě věci. Za prvé na špatnou náladu a stres. Za druhé na znechucení z rádií, která chrlí ty samé mainstreamové opakovačky za sebou. Poletíme? jsou originální a berou život s humorem. Jediné, co by se desce mohlo vytknout, je její občasná vulgarita, která občas pobaví, ale v některých případech není zcela vhodná. Hold tahle hudba nebude úplně vzdělávací. Kdejaký dospělý se v tom jistě najde.

POLETIME

Poletíme – Turbošansón
Skladby: Hadi, Mimochodem, Ty jsi má, Maluju, Džeksn, Pět schodů, Flašinety, Holky to umí líp, Postel, Strach, Veverka, Černá Hana, Moje  poslední vůle, Běž dál