Wohnout nabízí opět vypečenou zábavu a dobrou hudbu

Wohnout | Zdroj: facebook.com

Kapela Wohnout je známá jako převážně rocková parta, jejíž texty si hrají se slovy a přirovnáváními. Nejde však jen o vtipné texty. Wohnout se mohou chlubit svou muzikantskou zručností, což také znovu dokazují na albu Laskonky a kremrole, které vyšlo na konci září.

Desku Laskonky a kremrole otevírá písnička Dobrý ráno, která to rozjede za znění metalových riffů. Díky tomuhle startu máte rovnou chuť na poslech zbytku desky. Hned na to ale nastupuje skladba LSD, jež je tím nejslabším kouskem. Ačkoliv je to typická wohnoutovka, nenabízí nic překvapivého. A takových je tu více (Velmi inspirativní nebo Pohádka). Za to zbytek alba zajímavý je. Písničky Barbíno? a Díky moc! vypustila kapela už dávno před vydáním CD, stejně tak jako klipy k nim. U první zmíněné jde o bezvadně zapamatovatelný riff a dobrý text o nepříliš chytrých a přespříliš namalovaných slečnách (tohoto tématu se chytil i písničkář Xindl X v songu Barbína; skladby také vyšly téměř ve stejnou dobu.) Díky moc! je další zaručená hitovka, která se pustila do takového rocko-diska stylu. Vzpomeňme veleoblíbený hit Svaz českých bohémů z alba Našim klientům.

Soutěž o dvě novinky Laskonky a kremrole kapely Wohnout

Nejpovedenější skladbou je Fanynka. Text s melodií a rytmem, které baví, vypráví o dívce užívající si stagediving, kterou však vzápětí ,,pohltí moře hlav‘‘. Svatozář se stala první skladbou směřující do řad zákonodárců. Kdo by přece nechtěl dělat lumpárny a být za to ještě chválen (nebo placen). Mezi nejzábavnější patříKretén, skladba o interpretovi, který nemá kladný vztah ke svým fanouškům a místo podpisů by raději rozdával pěsti. Divokou kartu si vylosoval jeden z hostujících, a to Xavier Baumaxa. Jakoby Wohnout chtěli podtrhnout, že mají své fanoušky rádi… a naznačit, jak by to vypadalo v opačném případě. Tímhle vyznáním se deska překlápí do virtuózně zajímavější poloviny.

Píseň Vltavo svým textem a hudbou koresponduje s rozvodněnou řekou, která s sebou bere vše, co potká. Ponuré finální sólo Honzy Homoly tomu dodává třešničku. Nápaditou podobnost našla kapela ve skladbě Vojáci, kde přirovnává koncertování k práci armády. Kytary jako zbraně, akordy jako miny. Vzhledem k Matějově druhé domovině, byla jen otázka času, kdy přijde s písničkou o jeho oblíbené Indii. Posluchač si v intru může užít krátký záznam z kamery na cestách, kdy zpěvák popisuje cestu v indickém autobuse. Tady si střihl roli pilota další z hostů, Marek Eben. Desku uzavírá skladba Laskonky a kremrole, kde klasické bicí vystřídaly různé předměty jako skleničky, sirky nebo krabice. I přes neobvyklé vybavení zní koncept dobře a hlavně zábavně.

Laskonky a kremrole nabízejí možná až moc širokou paletu nových písní. Setlist čítající patnáct kousků se zdá být zprvu poměrně dlouhý. To by mohlo řešit ukrojení těch méně zajímavých. Zbývající písničky na placce dělají dojem budoucích hitů a zajisté parádních pecek, na které si zaskáče na koncertě snad každý fanoušek.

Laskonky a kremroleWohnout – Laskonky a kremrole
Dobrý ráno, LSD, Barbíno, Velmi inspirativní, Fanynka, Pohádka, Svatozář, Díky moc!, Kretén, Nářadí na dobrou náladu, Vltavo, No tak ahoj,  Vojáci, Indie, Laskonky a kremrole
Vydavatel: Warner Music