Ólafur Arnalds v Sonu: Jedinečný instrumentální večer s magickou atmosférou alba re:member

Ólafur Arnalds - Colours of Ostrava 2019 | Foto: Petr Gavel, MonsterMusic

Skladatel z Islandu Ólafur Arnalds, jenž ve své tvorbě snoubí žánry ambientu, elektroniky a atmosferického popu, přivezl do Česka podmanivou audiovizuální show, na jakou diváci ještě dlouho nezapomenou. Vévodily v ní jeho magické pianové tóny.

Ólafur Arnalds si svou instrumentální muzikou již letos získal festival Colours of Ostrava a nebylo tím pádem divu, že se Sono před osmou téměř celé zaplnilo. Spousta diváku využila sezení na zemi, což sám Arnalds po příchodu ocenil, protože z toho měl nostalgické pocity. O to přátelštější a komornější atmosféra se v klubu utvořila.

Čtěte také: Colours of Ostrava 2019 z hlavních pódií až po významné hudební objevy

Islandský umělec nás hudebně provedl zejména deskou re:member, se kterou za poslední dva roky obrazil desítky koncertů. Brněnské vystoupení bylo jedním z posledních s tímto albem a Ólafur Arnalds si ho o to víc užíval. Mezi skladbami publiku občas také vyprávěl o tom, jak některé skladby vznikly a jak s jeho životem souvisely.

Setlist samozřejmě dotvořily tracky z minulých alb – ke konci například Near Light, kterou si Ólafur Arnalds překvapivě nenechal jako přídavek. Když si ho totiž brněnské Sono vytleskalo zpět na stage, raději potěšil věrné fanoušky a připomněl nám debut Eulogy for Evolution. Z něj zazněla skladba 3055, s níž kdysi započala umělcova hudební cesta.

Rozhovor: Charlie Cunningham: Chtěl bych zkusit i punkovější hudbu, vydat ji ale musím nenápadně

Skromné a sympatické vystupování hlavního představitele pak doplňovala čtveřice smyčcových hudebníků a jeden na bicí. K tomu jej ještě podporovala samohrající naprogramovaná piana, o kterých Arnalds také se zájmem vyprávěl. Světelná show je další důležitou součástí jeho tvorby, takže hlavně u elektroničtějších songů nemohla chybět.

Doplnění se Arnaldsovi dostalo i ze strany publika, když ze začátku koncertu požádal sál, aby mu zazpíval tón, který pak nahraný použil v následující skladbě Þú ert jörðin. Naštěstí znělo Brno podle skladatele dobře, takže nemusel přejít na záložní plány jako třeba autotune. I tak by to ale nezkazilo dojem z představení, protože Ólafur Arnalds dokáže vytvořit s každou písní zcela jedinečnou atmosféru.


Napište komentář

Václav Pilka
O Václav Pilka 201 Článků
Jsem student kreativního psaní v Praze a hudba je pro mě obrovská část života. Protože ale nikde nehraju, tak o ní alespoň píšu. Žánrově se skoro vůbec nevymezuju, takže mám rád třeba Enter Shikari, Architects, Blink-182, Brand New, Yung Leana nebo The 1975. Vedu mimo jiné i blog o méně znamých kapelách justlisten.cz