Power Trip proměnili pražské Rock Café v ničivé elektrické pole

Power Trip | Zdroj: facebook.com/powertripTX

Ve středu 5. února se v pražském Rock Café vystřídaly hned čtyři kapely, které společně zaručily vítané osvěžení na zdlouhavou a mrzutou zimu. V první řadě šlo o texaské Power Trip, kteří v žánrovém prostředí platí za jakousi novodobou legendu. Podpořily je hned tři české kapely, které různými cestami představily smrtelně nabroušenou formu extrémního metalu se sklony k hudební agresi. Šlo o Cancer Void, Scoop a FAÜST.

Muzikanti ze začínajícího death metalového projektu Cancer Void vzešli z českých luhů a hájů (a také z několika zdárně sehraných kapel). Toho večera měli dobrou šanci pochlubit se houstnoucímu publiku se svým rodícím se setem. Důvtipně spojili klíčové prvky death a thrash metalu a nedočkavým divákům nadělili první dmýchnutí na roztopení kotle. O opravdu svižné hardcore intermezzo se postarali rovněž lokální Scoop, kteří si ve svém ranku již vydobyli dobré jméno. Set trval pouhou čtvrthodinu, o to vydatněji se ovšem muzikanti snažili čas naplnit navztekanými songy. Nejednalo se ovšem vysloveně o žádný zázrak a mohlo se zdát, že než se hudebníci stihli dostat k něčemu opravdu působivému, odešli ze scény.

Čtěte také: Finští Insomnium v Roxy přehráli svou stěžejní desku Shadows of the Dying Sun

Při vší úctě k dosud slyšenému se s příchodem třetí české předkapely FAÜST rázem zvýšila posluchačská kvalita vzešlá z poctivé a vynalézavé muzikantské dřiny. Přestože hudebníci vychází z rozzuřeného a na hulváta nabouchaného thrash metalu, jsou dobře známí zahrnutím techničtějších death metalových prvků a nápaditými postupy ve skladbách. Na živém koncertě působivě vynikla rovnováha mezi muzikantsky zajímavou a nápaditou hudbou a energickým potenciálem, který se v tvorbě kapely skrývá. V kotli se zmítalo takové množství nadpozemské síly, že tam snad jen omylem nevznikla nová forma života. Set kapely se valil jak ohromné vlny a zároveň žhnul jako požár stodoly. Stage diving probíhal téměř nepřetržitě; fanoušci samou vášní bezmála létali vzduchem a stropní konstrukce s reflektory měla co dělat, aby zůstala na místě. Kapele na jedničku vyšla i ochutnávka z nové desky Death Galore.

Hlavní kapela večera, tedy čtyřčlenní texaští Power Trip, s úderem desáté hodiny přinesli to, na co všichni čekali. Od úvodních dvou songů Soul Sacrifice a Executioner’s Tax (Swing of the Axe) z jejich nejceněnější desky Nightmare Logic šlo o neúprosný thrash metal toho nejhrubšího zrna, tedy v rámci Mexického zálivu bezmála o něco jako o regionální tradici. Přímočaré songy kapely lze skutečně vnímat jako dobrý způsob, jak se vymanit ze skličující logiky všech nočních můr. Další doslovný příměr kapela nabídla, když připomněla novější nahrávku s titulním songem Hornet’s Nest – snad nejvýrazněji z celého večera tedy třaskavé muzikantské napětí připomnělo rozšlápnuté sršní hnízdo. To by samozřejmě nebylo myslitelné bez důrazné a skutečně napevno přišroubované souhry. Celou dobu vynikaly důrazné kytarové riffy a kvílící vyhrávky a sólíčka, což si skvěle rozumělo s přísnou a nekompromisní rytmikou.

Skupina nechala vzpomenout také svůj nejstarší počin (z roku 2011), a sice pecku Divine Apprehension stejně jako volně navazující Suffer No Fool. Muzikanti byli k nezastavení, až na pár velmi krátkých (a naprosto pochopitelných) přestávek s elektrickými výboji. Energie se z pódia stejnosměrně přelévala do více než jen nabuzeného obecenstva. Řádění v kotli šlo přirovnat jen k málokterému jinému koncertu, s kterým posluchač běžně přijde do styku. Bylo poněkud úsměvné, že zpěvák Seth Gilmore (nahradivší zesnulého Rileyho Galea) v jedné větě apeloval na osobní bezpečnost, a v druhé větě si vyžádal pekelně svižně roztočené kolečko v kotli. Fanoušci se vůbec nenechali pobízet a své soukolí rozdováděli do všech myslitelných rozměrů. Nikdo nemohl být ani náznakem zklamaný – platí to rovněž o jižanské sebrance Power Trip, které se snad na Prahu usadila důležitá koncertní vzpomínka.

Michal Tykva
O Michal Tykva 480 Článků
Narozen 1999 v Kolíně, nyní si užívám rozmanitého studia na FHS UK a především ještě rozmanitějšího světa muziky