Brutal Assault 2022 se v pátek připravoval na pompézní finále

Brutal Assault 2022 | Foto: Kateřina Postránecká, MonsterMusic

Předposlední den gigantického metalového posvícení jménem Brutal Assault 2022 sice nevybočil z vysoce nastaveného průměru svého line-upu, mnoho posluchačů naproti tomu ale tušilo, že dnes musí spíše vyzobávat to, co je jim nejbližší, a že ty nejznamenitější zážitky přijdou až během závěrečné soboty. Klasických i novátorských (a v každém případě zajímavých) interpretů ovšem na tomto festivalu hraje každý den slušná řádka a nudou nemohl trpět snad nikdo ani v předvečer velkého finále.

Jedněmi z prvních, kteří na sebe strhli více pozornosti, byli američtí Nunslaughter. V nespoutaném tempu si dovedou pohrávat s thrash metalem, death metalem a dokonce i black metalem. Spoustu krve do žil lidem vlili rovněž Faüst, kteří pochází z České republiky a kteří s velkou vášní dovedou kombinovat thrash metal se vším možným od punku po doom metal. Hrají spolu teprve od roku 2020, soudě podle jejich výkonu však mají slušně našlápnuto v metalovém světě prorazit. O něco později nicméně všechny příchozí ještě více oslnili francouzští Benighted, kteří jako kdyby právě vylezli z kanálu a měli všechny nástroje pokryté nechutnou plísní. Své spojení death metalu a grindcore každopádně dokáží rozpálit ve smrtelných rychlostech.

Čtěte také: Čtvrtek byl na Brutal Assault 2022 bohatý na klasiku i moderní extrémy

V pokračujícím pátečním odpoledni na hlavním pódiu všechny uzemnil temný finský doom metal v podání kapely Swallow the Sun. Ten dokáže v překvapivě zpěvných melodiích uhodit na skutečně melancholickou vlnu v duchu pravé severské deprese. Pokud to snad pro někoho bylo stále málo smutku, mohl zavítat na Obscure stage na vystoupení slovenské kapely Depresy. Ta si v zajímavých harmoniích pohrává s velice truchlivou verzí atmosférického death metalu a snad žádná jejich skladba nemá nouzi o originální nápady, které od hlavy k patě rezonují v utrápených posluchačích.

Hlavní prostranství pojmenované Emperor’s Sqare dostalo se zapadajícím sluncem to pravé ořechové v podobě polské kapely Decapitated. Představuje velice agresivní a nelítostný styl death metalu, který v rámci rytmiky i kytarové práce představuje velmi mladý a svěží vítr v tomto letitém metalovém subžánru. Nejschovanější a nejkomornější pódium nazvané Bastion se zase svého vrcholu dočkalo spolu s italským triem Ottone Pesante. Kapelu tvoří pouze bubeník se šťavnatě namrskanou death metalovou technikou a dále již jen pozounista a trumpetista. Jejich hudba dokáže být velmi živočišná a zároveň rituální a pompézní – to zejména když v pomalejších pasážích používají nasamplované ženské vokály.

Čtěte také: Středa přinesla festivalu Brutal Assault 2022 první majestátní vrcholy

Před ústředním pódiem se jistě mnozí nemohli dočkat večerního vystoupení americké kapely Suffocation. Ta snese srovnání s již zmíněnými Decapitated – a v řadě věcí je překonává, ať už jde o řeznickou brutalitu, extrémně rychlé tempo nebo nepředstavitelnou techniku hraní na nástroje. Trochu oddechu přineslo legendární britské trio Venom, o kterém se právem traduje, že položilo základy celého black metalu. Z jejich koncertu bylo intenzivně cítit, že svou světovou pověst nezískali omylem a že se i po letech dokáží celým tělem i myslí opřít do toho, co je baví a naplňuje. Poté přišla extrémní a neurotoxická jízda s norským industriálním black metalem Mysticum. Bubeníka měli sice v rámci té nejrychlejší hudby na světě automatického, kapela však budila respekt jak svými schopnostmi, tak svým umístěním na vysokých podstavcích. Dobrou noc pak všem popřál energický crossover českých Hentai Corporation, jejichž živelný koncert dokázal snad všechny bez problému zabavit i po dlouhém dni. Jejich frontman Radek Škarohlíd je celým srdcem showman a navíc s velmi zvučným vokálem. Čtvrtek utekl a celá pevnost Josefov se již nemůže dočkat těch nejsilnějších zážitků, které bezpochyby přijdou v závěrečnou sobotu.

Text: Michal Tykva

Podívejte se na fotoreport!

 


Napište komentář