Čtvrtek v pevnosti Josefov přinesl první vrcholy té největší brutality se švédskými Meshuggah

Meshuggah - Brutal Assault 2019 | Foto: Kateřina Postránecká, MonsterMusic

Během druhého dne metalové superakce Brutal Assault naskočily do rozjetého vlaku totální brutality další velké kapely a festival se bezpochyby dočkal prvních opravdových vrcholů. Nepříjemná náhoda však chtěla, aby se do pevnosti Josefov nezvládl dostat jeden z headlinerů. Čtvrtek byl ovšem i tak plný kvalitní tvrdé muziky.

Krátce po brutálním probuzení s pražskými deathmetalisty Brutally Deceased přišla první žánrová odbočka, kdy Diablo Swing Orchestra obšťastnili první věrné pod hlavním pódiem zajímavou směsí metalu, progu a swingu s občasným nádechem ska. V této švédské kapele jsou k slyšení i méně obvyklé nástroje, a sice trubka a cello. Drsnější to bylo s nástupem švédských techniků Decapitated, kdy už nejeden opravdu čekal, že tenhle stroj smrti začne opravdu kosit hlavy. Více zábavy bylo na power thrashové kapele Metal Church, jež pochází ze spojených států a kořeny má již v osmdesátých letech. Hned následující Thy Art Is Murder ovšem nastavili laťku ještě mnohem výše, než se to podařilo všem předchozím. Tito Australani se svým drsným deathcore a vysokým stupněm brutality potěšili celé hlediště, které už se tou dobou dost nahusto zaplnilo.

Fotoreport: Brutal Assault 2019 zahájili Parkway Drive, Therion nebo Jinjer

Drobné zklidnění na duších všech přítomných hříšníků poskytla německá legenda Sodom, která dokázala, že má skutečně své místo v panteonu thrash metalových klasik. Jen o málo mladší jsou Američani Sick of it All, i po více než třiceti letech existence však dokážou zahrát nefalšovaný hardcore punk načichlý jejich domovským New Yorkem.

V sérii velkých jmen této generace navázali američtí Testament, kteří žánrové kormidlo otočili zpět k thrash metalu. To už však na josefovskou vojenskou pevnost začala padat tma a všechny mohutné davy se už těšili na skutečný vrchol, tedy na švédské pány djentu Meshuggah. Ti předvedli instrumentálně náročný metal a působili jako dokonale seřízený hodinový stroj. Obecenstvo se nemohlo nabažit toho moře nepochopitelně postavených riffů a rytmů a kapela všechny semlela jako kamenná lavina. I ty nejlepší momenty však jednou musí skončit, a tak přišla nabuzené diváky zabavit další klasika thrash metalu, a sice americká kapela Anthrax.

Jeden zrušený koncert ani náhodou nezkazil dojem z večera

Snad všichni se těšili na další peklo v podobě skupiny Deicide, nepříjemná náhoda však chtěla tomu, že muzikanti nezvládli odletět do Evropy. Místo nich tedy znovu zahráli Brutally Deceased a mnohé, které tato kapela ráno probouzela, nyní taktéž ukládala ke spánku.

V areálu však bylo místo ještě pro další perly: Na hlavní stage nenechala nikoho usnout francouzská synthwave kapela Carpenter Brut. Kyselé zvuky kláves všechny přítomné správně nabudily, na krásný závěr se pak všichni dočkali kopance v podobě neskutečně zdařilé cover verze na známý hit Maniac. Na ty opravdu otrlé však na Obscure stage čekala ještě islandská kapela Une Misère. Ta se rozhodla všechny umlátit k smrti svým pravověrným post hardcore říznutým znatelnou příchutí černočerného black metalu.

Text: Michal Tykva

Podívejte se na fotoreport!


Napište komentář