Brutal Assault 2019 zahájili Parkway Drive, Therion nebo Jinjer

Jinjer - Brutal Assault 2019 | Foto: Kateřina Postránecká, MonsterMusic

Metalový svátek Brutal Assault je zahájen a zdi pevnosti Josefov se ve středu otřásly v základech. Celý festival odpálila česká deathcoreová banda Elysium.

Oslnili také britští Toska, jež přinesli kvalitní ukázku skvělého progresivního metalu. Navázali na ně pořádně hlasití japonští Crossfaith, známí svým elektronickým metalcore. S postupujícím odpolednem přišli kanadští Voivod, ti však místo svých nejlepších proggy thrash věcí raději zahráli písničky s příchutí punku. Z temného Finska přicestovali folk metaloví klasici Ensiferum a vystřídali je Soilwork aneb švédské legendy melodického death metalu. Po nich mohly zraky přítomných ulpět na zpěvačce Taťjana Šmajljuk z ukrajinské kapely Jinjer. Skvěle si v progresivně metalcorových skladbách poradila s čistým vokálem i growlingem.

Rozhovor: Frank Fišer: Dřív mi šlo o nasrané texty, teď píšu osobní reflexe. Je mi to bližší, než abych zpíval o nějakých scifárnách

Poté se objevila polská black metalová Batushka, která sice předvedla skvělou pódiovou prezentaci, nicméně jednalo se pouze o projekt někdejšího zpěváka skutečné Batushky. Ve stejném čase z Obscure stage lákali američtí Eyehategod proslulí svou skvělou kombinací sludge a doomu. Na hlavním pódiu navázali klasici švédského symfonického metalu Therion, v Octagonu se zase předvedl poctivý kamenný metal v podání polských Belzebong.

Mezitím přišel nepříjemný pichlavý déšť, nebylo to však zdaleka takové peklo, jaké se ozývalo z pódií. Na desátou večerní hodinu zazářili jednak australští metalcoristi Parkway Drive, jednak temná francouzská kapela Déluge, jež předváděla bezchybné instrumentální výkony i v těch nejbrutálnějších blast beatech na pomezí black metalu a post hardcore. Určité zklidnění přišlo s post metalem švédské kapely Cult of Luna, death metaloví krajané Hypocrisy však měli poměrně nevyvážený set. Předvedli jak skvěle složené a zahrané skladby rychlého death metalu, tak poněkud nudnější generické písně. Na samotný závěr přišla norská kapela Frog Leap, která si dala za úkol zahrát humorné cover verze známých hitů ze světa populární hudby.

Text: Michal Tykva

Podívejte se na fotoreport!


Napište komentář