CD: Eddie Stoilow se překonávají. Sorry! půjde na dračku

Eddie Stoilow vydávají Sorry! | Zdroj: Warner Music

Není tajemstvím, že pražská kapela Eddie Stoilow má obrovské ambice. Sehranost pětičlenné skupiny s hlasem Honzy Žampy dává českému éteru něco, co zde nemá obdoby. Dokonalost. A nyní také třetí studiové album Sorry!

Nahrávka Sorry! přichází po třech letech od poslední studiovky Oh My God, která byla veřejností, ale i kritiky vřele přijata. Honza Žampa sliboval s předstihem, že nové album bude spíše singlové, a tak na něm najdete tři kousky, které jsou již profláknuté v éteru – Baby, Movember Love a Piano Piece. K nim se nedávno připojil ještě čtvrtý do party, který si říká Take It.

Pokud jste si ale mysleli, že tyto singly už další na Sorry! nemohou překonat, velice mile se pletete. Po úvodním mysteriózním electro Openingu totiž zazní tóny kláves Davida Šmídta, do kterých po několika vteřinách přibudou bicí Marka Fryčáka, ruku v ruce se zpěvem frontmana Honzy Žampy. Očekávejte svůj první hudební orgasmus, protože song Believe prostě nemá chybu. Snad jen tu, že končí. Dokonce překvapí i se smyčci a pískáním. Pro mne jde o nejlepší kousek celé placky.

Že jsou jednotlivé skladby citlivě poskládány tak, aby album nenudilo jako celek (kdyby mělo šanci nudit), pozná posluchač už u třetího zářezu laseru do stop desky. Baby skvěle navazuje na Believe a husí kůže už připomíná spíše ostnatý drát, protože po přejetí ruky v pokusu ji uhladit se vaše chloupky opět neposlušně postaví. Co totiž Žampa dokáže při partech: „I’m flyin’… I’m lyin’,“ to se nedá popsat slovy. A to jsme teprve na začátku.

Na Sorry! jsem kladl od počátku veliké nároky a byl v obrovském očekávání, až mne mrazí z toho, že je kluci dokázali předčit. Jakmile se na přehrávači objeví číslo čtyři, máme šanci se zaposlouchat do nejnovějšího singlu Take It, který nastavené tempo nepatrně zrychlí. Když se ve spojitosti s Eddie Stoilow jmenují Erika Fečová a Orion, tak je fanouškovi jasné, že je řeč o Movember Love, která ani po roce neztrácí na své coolovosti. Svou troškou do mlýna přispěje i trek Life Life Life, který je jakousi vánočně laděnou pohodičkou, která dlouho zůstane na vašich hlasivkách, které budou, slovy klasika, odborně vibrovat stále dokola Life Life Life.

Ačkoli mne trochu vyděsil název Back to Africa, píseň samotná mé zděšení neutralizovala, a když se k tomu přidala další skladba, kterou již našinec zná z častého poslechu v rádiích a televizích, Piano Peace, neočekával jsem už nic dalšího výrazného. Jenže… Jak vidno, na Sorry! nebyla potřeba vata na vycpání hluchých míst. Když si při Long time představíte kapelu naživo, poskakující a tančící členy, a do toho Žampu, který hází se stojanem na mikrofon sem a tam, máte chuť je okamžitě vidět hrát. Kdekoli. Hlavně hned.

Eddie Stoilow v některých skladbách změnili svůj dosavadní styl a přidali více elektroniky, ale jen do té míry, aby to fanouška, který jejich tvorbu zná, příliš nemátlo, ale aby to bylo jednoduše skvělé. Pro mnohé z majitelů tohoto CD bude ode dneška Eddie Stoilow znamenat něco, jako pro některé bod G.

Eddie Stoilow - Sorry!

Eddie Stoilow – Sorry!

Skladby: Opening, Believe, Baby, Take It, Life Life Life, Movember Love, Back to Africa, Piano Peace, Song for Soundtrack, Long Time, Rimshot, Baby (party remix)