Pouya věnoval své nové album zesnulému Lil Peepovi

Pouya | Zdroj: slvyvll.com

Rapper z Miami vydal nové album, které vychází na všech streamovacích platformách. Tentokrát se vrací s mnohem vyspělejším albem plným temných beatů, s texty o vážných věcech, ale i o cadillacích.

Floridský rapper Pouya, který je populární zejména na SoundCloudu, si mimo jiné udělal jméno i častou spoluprací s Fat Nickem nebo Suicideboys, a tak se oprávněně předpokládalo, že se někdo z nich na desce objeví. Pouya však vytvořil album, na kterém se kromě jediného hosta, Night Lovella, objevuje opravdu jen on sám. O skoro celou produkci se zde postaral Mikey the Magician. Název FIVE FIVE je odkazem na skutečnou výšku třiadvacetiletého rappera a na to, že i přes svých pět a půl stopy dokáže být na jevišti obrovský. Nejeden odkaz padne taky na adresu Pouyových oblíbených cadillaců, přičemž s tím svým si dal rovnou i cover fotku k novému počinu.

FIVE FIVE se otvírá se songy Aftershock a Void, podle kterých si jde udělat obrázek v podstatě o celém albu. Mrazivé, klidnější a modernější boom bap beaty se mísí s rapperovou údernou flow a důrazem na texty. Po nich následuje dříve vydaný singl Daddy Issues, který právě tento styl pro FIVE FIVE avizoval. Tentokrát už nás neosloví dřívější „mumlavý“ rap, typický pro Pouyu, ani pomalé rapové odříkávání. Pouya od prvních sekund střílí slova v rychlé flow po zbytek skoro celého alba. Výjimku tvoří milostně zaměřená Weighing on Me, kterou deska pokračuje. Výjimka je zde ovšem i ze strany produkce, kterou právě pro tento song nezařídil Mikey the Magician, ale Chevali.

Následující FIVE FIVE je rozhodně jeden z nejvíc hype tracků, i když většina desky pravděpodobně způsobí taky pořádné horko v klubech. To platí i pro skladbu Don‘t Bang My Line, kterou Pouya nahrál společně s Night Lovellem. Ten tak tvoří jediný featuring na FIVE FIVE. Původně zde měli být dva hosté, tím druhým byl však Lil Peep, který chvíli předtím zemřel. Pouya po jeho smrti informoval na sociálních sítích, že své nové album věnuje právě jemu.

Následuje One Time, s asi nejchytlavějším refrénem, a Voices už klidnějším tempem pomalu ukončuje album. Na úplný konec se Pouya rozhodl dát pokračování staršího hitu Suicidal Thoughts in the Back of the Cadillac s dodatkem Pt.2. Pro Pouyu podle jeho slov i nejdůležitější song na této desce. Zpověď o všem zlém, co ho potkalo a jak se s tím dá vyrovnat – gamblingu, depresích, úzkostech, stesku po domově atd. Poslední pohled do rapperova nitra je tak i poslední součást FIVE FIVE.

Stopáž v délce pouhé půl hodiny je naprosto dostačující. Za tu dobu vám stihne Pouya v rychlosti představit nové i starší prvky své tvorby, v nejlepším skončí a nechává posluchače v touze po opětovném přehrání. Deska FIVE FIVE je perfektní kombinací skladeb, které jsou svým tématem a formou mnohem silnější než jeho starší věci, a skladeb, které sice nemají takovou hloubku, ale kluby budou mít při jeho koncertech co dělat, aby neshořely.

Album není dělané jako celek, koncept songů se liší a každý má svůj příběh. Forma je však velmi podobná a taky velmi kvalitní. Lyricky i zvukově jde rozhodně o krok správným směrem, Mikey the Magician se zasloužil o skvělou produkci a všechno dohromady tak dává desce mladičkého rappera nálepku vyzrálosti.

Pouya – FIVE FIVE

Skladby: Aftershock, Void, Daddy Issues, Weighing on Me, FIVE FIVE, Handshakes, Don’t Bang My Line (ft. Night Lovell), Back Off Me, One Time, Voices, Suicidal Thoughts in the Back of the Cadillac Pt.2
Celkový čas: 32:26
Vydavatelství: Buffet Boys label