Yellowcard si s rozlučkovým albem zachovali všechnu důstojnost

Yellowcard | Zdroj: altpress.com

Přestože se Yellowcard rozhodli skončit s hraním, fanouškům slíbili ještě jedno poslední album. Deska, nazvaná jednoduše Yellowcard, má být rozloučením se s fanoušky a má představovat závěrečnou kapitolu v historii kapely. Jak se tedy poslední deska povedla?

Jak se vlastně rozpadají kapely? Často se vše odehrává v zákulisí, mimo oči fanoušků a médií. Vztahy v kapele se po dobu několika let zhoršují až do okamžiku, kdy se členové pohádají a rozhodnou se kapelu opustit. Následuje velká mediální bublina, kde na sebe členové vzájemně hází špínu a label si na poslední chvíli pokouší namastit kapsy vydáním narychlo sestavené ‘best of’ kolekce.

To ale není případ amerických pop-punkerů Yellowcard. Ti letos v červnu zvážili celou situaci, ve které se kapela nacházela a společně usoudili, že nastal čas s tím vším seknout. Aby ale nezklamali své fanoušky, trpělivě čekající na nové album a nové koncerty, rozhodli se ještě jednou naposledy natočit nové album a odehrát jedno poslední turné. Jediná jízda, pak se kapela rozpustí a každý si půjde svou cestou.

Nové album je podle očekávání především rozlučkové. Už úvodní Rest In Peace jasně říká, že kapela dává své poslední sbohem a jiné to není ani u ostatních písní. Témata rozchodu, odloučení, ale i odpuštění a hledání naděje v budoucnosti doprovází celé album. Po zvukové stránce není nová deska také žádným překvapením. Najdeme na ní elementy snad z každé éry kapely a vždy si budeme naprosto jistí, že tohle jsou právě Yellowcard. Velký podíl na tom, krom melodických kytar a vokálů Ryana Keye, má i  pro tuhle kapelu tolik typické použití houslím v podání Seana Mackina.

Jak napovídají singly Rest In Piece a The Hurt Is Gone, je většina písní v příjemném středním tempu. Výjimkou je punkovější Got Yours, ve které se kapela vrací ke svým tvrdším kořenům. Příjemné zpomalení pak přináší balady Leave a Light On a I’m A Wrecking Ball. Za pozornost dále stojí i epická Savior’s Robe, která přináší poslední našlápnutý moment před závěrečnou Field & Fences, o níž by se dalo říct, že shrnuje témata celé desky a přináší závěrečné sbohem.

Nová a zároveň poslední deska Yellowcard asi není nic, s čím by kapela mohla dosáhnout světového úspěchu, jako tomu bylo v roce 2003 s albem Ocean Avenue. Nepřináší v zásadě nic nového a ani nic zásadního ji neodlišuje od většiny pop-punkových nahrávek. V případě Yellowcard se však jedná a velice povedený odchod ze scény, kterým sice nezískali mnoho nových fanoušků, ale ty současné potěšili a rozhodně neztratili ani trochu ze své důstojnosti.

Yellowcard-Yellowcard

Yellowcard – Yellowcard
Skladby: Rest In Peace, What Appears, Got, Yours, A Place We Set Afire, Leave A Light On, The Hurt Is Gone, Empty Street, I’m A Wrecking Ball, Savior’s Robe, Field & Fences