Ben Cristovao jede Bomby na novém CD Made in Czechoslovakia

Ben Cristovao | Zdroj: facebook.com

Ben Cristovao přichází s deskou Made in Czechoslovakia, na které si mimo jiné vyzkoušel i reggae.

Po tříleté odmlce vydal Ben Cristovao svůj třetí sólový nosič. Nahrávka vyšla nejprve pouze v elektronické podobě, kterou si Benovi obdivovatelé mohli zakoupit a poté stáhnout na internetu. Až zhruba o měsíc později vyšla do prodeje deska, kterou si tak můžete pořídit i ve fyzické podobě.

Pro fanoušky, kteří sledovali Benovu tvorbu během posledních tří let, není album až takovou novinkou. Objevují se na něm totiž singly jako například Bomby, ke kterému vyšel klip již rok před deskou, a který má na YouTube přes šest milionů zhlédnutí; nebo Molly, který má také čtvrtroční náskok před vydáním nahrávky. Navíc se na albu objevuje i zahraniční host ze Slovenska, raper Ego.

Pro člověka, který tedy Bena zná a průběžně sleduje jeho tvorbu, není nové album zas až takovým překvapením. Většina písniček má erotický podtext nebo přímo text. To by asi taky nebyl Ben Cristovao, kdyby se v nějaké z písní nevyznával ze své náklonnosti k ženám. To může taky být jedním z důvodů, proč ho české rádiové stanice odmítají hrát. Mám za to, že kdyby Ben dělal svou muziku v zahraničí, žádný z podobných problémů by řešit nemusel. Bohužel ale naše média mají stále postkomunistickou mentalitu a nepomůže ani všemožné maskování.

Další track, který rozhodně stojí za zmínku, hraje v bonusové části pod názvem Stop a Ben si zde zpívá v reggae stylu. Není to úplně jeho šálek čaje, ale je to příjemné oživení desky. S klidným svědomím za sebe říkám, že Benovi reggae sedí a dokázal bych si od něj představit i celé album jedoucí v tomto stylu. Možná by takovou deskou hodně fanoušků ztratil, ale snad i hodně nových našel a třeba by se mu otevřela i cesta do rádia.

Celkově se dá říct, že album je povedené a zapadá do Benova repertoáru. Já osobně mohu desku doporučit. Nevím jestli se úplně hodí k normálnímu každodennímu poslechu, ale určitě na párty je jak dělaná. Což byl pravděpodobně i Benův cíl.

Ben Cristovao - Made In Czechoslovakia

Ben Cristovao – Made In Czechoslovakia

Skladby:  SwWEET CHILLI, ÚŽASNÁ, BAD GIRL, MOJE, TĚLO ft. Supa, POSTEL, INSTAGRAM ft. Diana Livvi, BOMBY, TANCUJE ft. Osama Verse-atile & Ace Boogy, MAM ft. Ezy, MONEY ft. Delik, MOLLY ft. Ego, MĚSTO ft. MAAT, STOP, FOOL ft. 3-Card, LIKE THAT ft. The Glowsticks

Celkový čas: 58:25

Vydavatel: Championship Music