Nová sólovka Ringa Starra je svěží a na nic si nehraje

Ringo Starr | Zdroj: billboard.com

Anglický hudebník Ringo Starr (vlastním jménem Richard Starkey) je známý samozřejmě hlavně jako bubeník The Beatles, nejslavnější kapely všech dob. Stejně jako ostatní kolegové z fab 4 má i on za sebou rozmanitou sólovou diskografii. V polovině září vyšla nejnovější deska, která se jmenuje Give More Love.

Ringova sólová tvorba nepřinesla tolik slavných písní jako ta Johnova, Paulova a Georgeova – koneckonců i v dobách The Beatles se skladatelsky i pěvecky vyjadřoval jen velmi sporadicky. To ovšem vůbec neznamená, že na svých albech nemá co nabídnout. Důkazem je toho i nejnovější deska Give More Love. Nejedná se o žádné šedesátkové oldies goldies ani sentimentální vzpomínky na zlatý broučí věk. Naopak jde o zábavnou a svěží desku, která baví. Platí to už o první písni We’re On the Road Again, která je ve šlapavém rytmu rockově dynamická a neobyčejně jí svědčí hlavně vynalézavá a důrazná kytara Stevea Lukathera. Pozici kytaristy u druhé písně (Laughable) přejímá legendární hráč Peter Frampton – spolu s příjemným funky rytmem se vší parádou navazuje na první song.

U třetí písně už je to trochu horší. Show Me the Way je pomalejší a romantičtější, hudebně se hodně vrací ke skladatelskému rukopisu snad i díky baskytaře hosta sira Paula McCartneyho. Ringovi ale pomalejší tempo moc nesedne a někdy při třetí sloce se už posluchač těší na song číslo 4. Ten se jmenuje Speed of Sound a naštěstí chytá druhý dech. Přestože je barevně spíše akustický, jedná se o rychlé a chytlavé rock’n’boogie. Frampton v ní užívá svého oblíbeného talk boxu aneb mluvící kytary.

Písnička Standing Still určitě nadchne všechny fanoušky country hudby. Má chytlavý refrén a muzikantská práce je rovněž znamenitá. King of Kingdom chytá v melodii zase beatlesácké motivy, přestože rytmicky je hodně v duchu jamajského reggae/ska – koneckonců v refrénu tu Ringo vzdává hold ikonickému Bobu MarleymuElectricity patří spíše k průměru, i tak se ale poslouchá dobře a přinejmenším kytarové sólo je výtečné. S písní So Wrong For So Long se vracíme opět na půdu country, tentokrát ale v pomalejším tempu a s vyjící steel kytarou. Shake It Up je naopak zábavnější rockabilly v duchu těch největších žánrových klasik. Poslední písnička je titulní Give More Love jak vystřižená z amerického romantického filmu. Není zlá a Ringovi pěvecky docela i sluší, přestože mu samozřejmě hodně pomáhá sborový zpěv stejně jako vynalézavá kytara a varhany.

Give More Love není zlá deska, rozhodně není ani nudná a nedělá ostudu značce The Beatles. Stejně jako druhý přeživší brouk Paul McCartney se určitě nemá Ringo za co stydět, jedná se o dobrou práci a to bez ohledu na hudebníkův pokročilý věk, který již před několika lety přesáhl sedmdesátku. Je slyšet, že hudební tvorba Starra pořád baví a stejně tak jeho hudba stále baví i leckterého posluchače.

Ringo Starr – Give More Love

Skladby: We’re On the Road Again, Laughable, Show Me the Way, Speed of Sound, Standing Still, King of the Kingdom, Electricity, So Wrong For So Long, Shake It Up, Give More Love
Celkový čas: 38:16 min