Nové album Bikkinyshop potěší pod stromečkem všechny rockery

Bikkinyshop | Zdroj: facebook.com

Vánoce se kvapem blíží a vy stále nemáte adekvátní dárek pro své milé a příbuzné, kteří si libují v tvrdých kytarách a hrdelním zpěvu? Žádné stresy, nové album King’s Court kapely Bikkinyshop je zaručeně potěší.

Jméno této kapely není širší veřejnosti moc známé a stále si drží převážně charakter lokální kapely, která pochází z různých měst: Berouna, Hořovic a Vršovic. Vlastně ani já jsem toto seskupení neznal do doby, než jsem se chopil této recenze. Po pečlivém poslechu desky musím říci jediné. Škoda, že jsem je objevil až teď. Nová deska vyšla již 9. září letošního roku. Kapela na scéně funguje už deset let a za tu dobu jim vyšla dvě demíčka o pěti skladbách, jeden singl a dvě alba. Poslední deska King’s Court obsahuje 12 nahrávek. Najdeme zde jak rychlé skladby a rockové balady, tak i překvápko, které si však musíte stáhnout.

První skladba nese název Loutka a z počátku se tváří jako nic neříkající intro, to se však zlomí po první minutě a píseň se přehoupne v kvalitní nu-metal s ráznými kytarami a zvučným refrénem. Kvalitně zvolený start desky, hlavně pro posluchače, kteří o kapele nic nevědí, jako jsem byl já. Ani druhá a třetí skladba nezaostává v tempu, které nadhodily první tóny alba. Se čtvrtou písničkou přišlo očekávané – rocková balada. Pomalé kytarové riffy doplněné melodickým zpěvem a nu-metalovými hrdelními popěvky. Příjemná záležitost.

Po pomalé skladbě se deska vrací do rychlejších kolejí. Zde už ale trochu narážím. Najednou mám pocit, že už jsem skladbu slyšel, za což může jistá podobnost s předchozími písničkami. Hlavně podobný přednes kytar a zpěváků. Deska se láme v půlce skladbou Wherever You are a stále se drží svého zvuku. Pak ale nastupuje track číslo 7, který nese název The King is dead, a myslím, že budete stejně překvapeni jako já, až uslyšíte její sound. Jak je v poslední době moderní elektronizace rockových či metalových kapel, i zde Bikkinyshop nezůstávali pozadu a do skladby vměstnali prvky dubstepu. Za mě plus, alespoň deska získala nový nádech a narušila podobnost jednotlivých skladeb.

Celkem jsem se těšil, že v druhé půlce alba bude pokračovat experimentování s elektronikou, avšak omyl. Zbytek King’s Court je v rytmu prvních písniček desky, téměř až do úplného konce. Poslední track se nese v temném zvuku, který mi nesedl a hodně mě zklamal, protože jsem se těšil na rozlučkový song podobný uvítací skladbě Loutka. Temná skladba je oficiálním zakončením alba, které vyšlo u Supraphonu v počtu 500 kopií. Kapela chtěla zařadit na album i jednu perličku, kterou jim však vydavatelství zatrhlo, protože nesplňuje podmínky pro zařazení do přehrávače. Jedná se o předělávku britské zpěvačky Adele a její skladby Set Fire to the Rain, kterou si můžete stáhnout na profilu kapely na Bandzone. Věřím, že pro fanoušky Bikkinyshop se určitě jedná o záznam lepší než originál.

Nová deska Bikkinyshop je opravdu zajímavá. Kapele  bych závěrem vytkl trochu jednolitý přednes a monotónní hrdelní zpěv. Sem tam i jednotvárnost některých písniček. To ale bývá problém i u světoznámých rockerů. Těší mě, že se na naší scéně stále objevují kapely s velkým potenciálem stát se hvězdami svého žánru. Vzhledem k anglickým textům věřím i v prosazení kapely za hranicemi České republiky. Název Bikkinyshop si pěkně zapamatujte. Ne jako obchod se spodním prádlem pro dámy, ale jako kapelu, o které ještě určitě uslyšíme.

Bikkinyshop – King’s Court

Skladby: Loutka, Bikkiny Bro, Stalker, Piano, Gentleman, Wherever You Are, The King is Dead, Lock-n-load, Crooked, Fight Club, Set Fire to the Rain, Out of Ro

Celkový čas: 45:01