Nové album Horkýže Slíže nebolo zleee

Horkýže Slíže | Zdroj: horkyzeslize.sk

Jedna z vůbec nejpopulárnějších slovenských skupin, punkrockové kvarteto Horkýže Slíže s osobitým frontmanem Kukem, vydala po pěti letech nové album. Jmenuje se Pustite Karola.

Nitranská kapela Horkýže Slíže letos oslavila 25 let existence. Těší se vysoké popularitě na obou stranách hranice. Má na svém kontě výborné řadovky i kupu hitových refrénovek. Slavná je z velké části jistě i díky svému frontmanovi, zpěvákovi a baskytaristovi Peteru Hrivňákovi, který je známější pod přezdívkou Kuko. Jeho osobitý humor je podstatnou složkou celé kapely a pochopitelně se ho posluchač v koňské dávce dočká i na novém albu.

To vyšlo pět let po posledním, mimochodem velice zdařilém, St. Mary Huana Ganja a jmenuje se Pustite Karola. Je už bezmála tradicí, že desky Horkýže Slíže začínají v humorném duchu, tentokrát jakousi parodií westernových melodií v podobě písně Hazard, která se následně rozjede do parádní rockové pecky. Následující Keď budeš na compeHlasité stony jsou takové průměrné kytarové skladby v klasickém „horkýžáckém“ rukopisu, bohužel však ničím zvláštním nezaujmou a padají téměř k vatě. Takříkajíc to pravé ořechové přichází až po krátké legrácce s názvem Pesnička.

Vojtech je vtipná, originální a chytlavá skladba, která desku hned posouvá o úroveň výš. Následující Ratatata v ničem nezaostává, naopak tak trochu s trochu hořkým humorem kritizuje současnou společnost. Nebolo to zleee je humorná vsuvka číslo 2 v tibetském duchu, podobně jako tomu bylo již na bezvadné desce Ritero Xaperle Bax. Nadále je na albu série poměrně dobrých písní, které rozhodně nenudí. V Kozy, husle, Rooney se Kuko poněkolikáté vrací ke vtipnému pojetí ruského folkloru v rozjeté polce, Nervy je zase až nečekaně chytlavá a melodická pecka. Animals se opět řadí k těm tvrdším a rozhodně zdařilejším. Samotné finále této pětatřicetiminutové placky se nese ve znamení písně Starý Čočil aneb humoru až do konce.

Je otázkou, jestli přítomné písničky přežijí v srdcích fanoušků a zařadí se i do pravidelného koncertního repertoáru. Potenciál na to ovšem mají, byť některé víc a některé méně. Při poslechu desky však může být zklamán jen málokterý fanoušek a snad můžeme s klidným srdcem ocitovat jednu ze skladeb: „Nebolo to zleee.“

Horkýže Slíže – Pustite Karola

Skladby: Hazard, Keď budeš na compe, Hlasité stony, Pesnička, Vojtech, Ratatata, Nebolo to zleee, Blues starej ubytovne 2, Kozy, husle, Rooney, Nervy, Bezďák pôjde po červenom koberci, Animals, Starý Čočil
Celkový čas: 34:55 minut
Vydavatelství: HS Records

Hodnocení: 70 %