Papa Roach na Crooked Teeth kombinují nejlepší s nejlepším

Papa Roach | Zdroj: TeamRock

Kalifornská formace Papa Roach je tu s námi už téměř čtvrt století a spolu s intenzivním koncertováním o sobě každých pár let dá vědět i novou studiovkou. Tou nejnovější je před pár dny vydaná Crooked Teeth a ta se jeví, že na ní Papa Roach tasí své nejlepší zbraně.

Původně to tak však vůbec nevypadalo. Šestice singlů, která spatřila světlo světa ještě před vydáním Crooked Teeth, působila vskutku pozoruhodně. Každý jako by byl ze zcela jiného vesmíru a zatímco v Born For Greatness kraluje elektronika smíchaná s rapováním Jacoby Shaddixe, rockový výstřel Help nás vrací do dob proslulého alba Getting Away With Murder a megahitu Scars. Nakonec je ale konzistence tím, co Crooked Teeth vystihuje absolutně nejvíce.

Už úvodní píseň Break The Fall napovídá, co od alba můžeme čekat. Jacobyho charakteristické silné refrény, do toho výrazné bicí a kytary, to je něco, co známe z prvních alb této party. Jenže to vše je obalené do jakéhosi moderního kabátu v podobě různých speciálních efektů v pozadí a jestli někomu vadilo, že na předchozích F.E.A.R. či The Connection hrála elektronika zásadní roli, na aktuální novince to Papa Roach po svém perfektně vyvažují a přispívají do hudebního světa vskutku unikátním kouskem.

Stejně je to i s dalšími skladbami na albu. Kapele koncept pojetí tvrdého rocku s melodickými vokály, občasným rapem a omáčkou v podobě elektroniky sedl jako Jaromíru Jágrovi puk na hokejku. Papa Roach se ale podařilo ještě něco – přestože se album po celou dobu drží této formulky, vůbec nenudí. Každý song působí originálně a s výše zmíněnými aspekty si známá parta hraje jako se solí a pepřem. Ve finále tedy Crooked Teeth září vlastně všemi barvami, které ale zároveň krásně zapadají do daného spektra a vytváří tak ucelený, byť v každé části naprosto originální obraz.

Další neskutečně vychytanou záležitostí jsou featy, tedy hostující umělci. Na nové album si Papa Roach pozvali hned dvě hvězdy, a to americkou zpěvačku Skylar Grey, jež se Shaddixem zpívá v pomalejší Periscope, a rappera Machine Gun Kelly, který svůj um předvádí ve skladbě Sunrise Trailer Park. Oba dva přitom album oživují úplně přesně tak, aby to pro posluchače nebylo ani málo, ani moc.

A kdyby dosavadní nášup nestačil, k dostání je i speciální Deluxe edice desky. Tu je možné si poslechnout i v digitální podobě na Spotify a krom 10 původních songů obsahuje i bonusy Ricochet, Nothing a Bleeding Through a dokonce i záznam z koncertu Live at Fillmore Detroit. Najednou jsou tak k poslechu jak povedené novinky, tak i starší hity v live verzi.

Papa Roach si za dobu svého fungování prošli mnoha změnami. Od nu-metalových začátků se postupně dostávali přes hard-rockové pecky až po mixování elektroniky s tvrdými kytarami. Na nově vydaném Crooked Teeth všechny tyto nasbírané zkušenosti pojí do něčeho, co by se dalo označit jako jeden z nejlepších a především nejkonzistentnějších počinů, jaký jsme od této kalifornské čtyřky mohli kdy slyšet. Jednoduše řečeno: svůj unikátní styl dotáhli do té nejlepší možné podoby.

Crooked TeethPapa Roach – Crooked Teeth

Skladby: Break The Fall, Crooked Teeth, My Medication, Born For Greatness, American Dreams, Periscope (feat. Skylar Grey), Help, Sunrise Trailer Park (feat. Machine Gun Kelly), Traumatic, None Of The Above
Celkový čas: 34 min
Hodnocení: 90 %