Royal Blood na How Did We Get So Dark? nabývají dalšího rozměru

Royal Blood
Royal Blood | Zdroj: RedBull.com

Psal se rok 2014, kdy se na britské rockové scéně jako blesk z čistého nebe objevilo duo s názvem Royal Blood. Kombinace zahrnující pouze basu a zpěv Mika Kerra a bicí Bena Thatchera si na svém debutu vytvořila dosud neslyšený ikonický zvuk a okamžitě učarovala nespočtu posluchačů. Od té doby však už pár chvil uplynulo a přišel čas se posunout k další studiovce. Bylo ale kam se posouvat?

První deska Royal Blood by se dala popsat třemi slovy – hravost, originalita a chytlavost. Když pak kapela začátkem roku 2016 vydala singl Where Are You Now? k seriálu VINYL, začalo být jasné, jakým směrem se bude očekávané druhé album ubírat. Zatímco na hravosti duo trochu ubralo, celé své syrové jádro zabalilo do jakéhosi naleštěného obalu a ač se stále jedná o ty dva stejné muzikanty, spousta jejich skladeb na letošním Where Are You Now? působí plněji, než nejedna píseň z produkce pětičlenné kapely.

Místy album sice zní, že by si rádo nakradlo trochu úspěchu ještě z debutové desky (Hook, Line & Sinker), po většinu času je na něm ale slyšet jeden zásadní rozdíl – základ písní již tolik netvoří riffy a hlavní roli pomalu přebírají vokály. Přesně takhle funguje úvodní How Did We Get So Dark?, rádiový hit Lights Out i třeba Look Like You Know či zmíněná Where Are You Now? a vůbec to není na škodu. Naopak, kdyby se kapela snažila se vyrovnat tomu, s čím přišla před třemi lety, brzy by to omrzelo jak ji, tak i posluchače a to by se následně projevilo i na kvalitě a nápaditosti nahrávek.

Jednou z třešniček, které se mezi desítku písní dostaly, je pak výbušná a doslova z davu vystupující I Only Lie When I Love You. Ta má sice pouze necelé tři minuty, mezi zpěvnou Lights Out a pomalejší She’s Creeping ale vytváří přesně ten kontrast černé a bílé, kterým se Royal Blood rádi prezentují. I to pak zaručuje, že ačkoli na výše uvedené hravosti kapela poměrně ubrala, nuda v žádném případě nehrozí.

Na How Did We Get So Dark? se navíc i výrazně projevuje inspirace u Queens of the Stone Age, kterou se Kerr s Thatcherem nijak netají. Písně Hole In Your Heart či Don’t Tell by tak s přehledem zapadly i do repertoáru některého z projektů Joshe Homme. Celý počin poté zakončuje skladba Sleep, která už podle názvu sice nepatří mezi ty nejenergičtější, o to lépe však plní práci outra celé desky a nijak neurazí.

Royal Blood na How Did We Get So Dark? místo soustředění se na jedno a to samé rozprostřeli svůj sound do všech stran a rozměrů. Album tak už sice nedělá takový wow efekt jako jeho předchůdce, místo toho ale nabízí o to solidnější a především zvukově bohatší poslech, který si po 34 minutách rádi pustíte znovu a ještě párkrát potom, abyste ho plně vstřebali.

Royal Blood - How Did We Get So Dark?Royal Blood – How Did We Get So Dark?

Skladby: How Did We Get So Dark?, Lights Out, I Only Lie When I Love You, She’s Creeping, Look Like You Know, Where Are You Now?, Don’t Tell, Hook, Line & Sinker, Hole In Your Heart, Sleep
Celkový čas: 34 min