Thirty Seconds To Mars se s novinkou America zoufale snaží vypadat epicky

Thirty Seconds To Mars | Zdroj: facebook.com

Po pěti letech jsou Thirty Seconds To Mars konečně zpátky s novou porcí muziky. Zatímco se kapela v čele s charismatickým Jaredem Leto všemožně snaží vyzdvihnout epičnost nového alba, samotný hudební požitek je bohužel jedno velké zklamání.

Po dlouhých pěti letech se fanoušci Thirty Seconds To Mars konečně dočkali. Kapela vypustila do světa své v pořadí páté album s názvem America, které je nástupcem desky Love Lust Faith + Dreams z roku 2013.

Jednu věc si ale musíme ujasnit hned na začátku. Tohle album rozhodně není pro rockové fanoušky. Ačkoli se Thirty Seconds To Mars stále označují za rockovou kapelu, tak po rockové hudbě a hutných kytarách na nové desce není ani stopy. Pokud nemáte rádi pop, pak raději zůstaňte u starší tvorby a z novinky si maximálně pusťte pilotní singl Walk On Water. 30STM totiž definitivně dali sbohem své rockové minulosti a orientují se již pouze na epicky znějící stadiónový elektro-pop. To by nebylo až takovým problémem, kdyby nové songy nesplňovaly snad všechny hudební prohřešky, na které si vzpomenete.

Album America nabízí dohromady 12 písní, přičemž je k dostání ještě naprosto zbytečná deluxe edice, která navíc obsahuje akustickou verzi singlu Walk On Water, remix stejné písně a remix druhého singlu Dangerous Night.

Thirty Seconds to Mars chtějí, aby nová deska na první pohled působila velkolepě a epicky, a snaží se všemožně dokázat, že to vše není jen o novém albu, ale o všeprostupující myšlence a postoji k životu. Zdánlivá epičnost a transcendence je však pouhou zástěrkou a nová deska jasně dokazuje, že Jared a spol. moc dobře ví, že jejich kapela je ve fázi, kdy se už nemusí příliš snažit.

Nudný booklet a chybějící seznam hostů

Názvy písní jako Walk On WaterMonolith nebo Live Like a Dream, oficiálně chybějící booklet alba a jeho titulka, která sestává jen z nejrůznějších seznamů, jako např. nejčastější plastické operace, nebo nejčastější americká jména – všechny tyto věci sice někomu mohou připadat originální a kreativní, mně ale spíš vadí, že kapela neuvádí klasické informace. Chybí například jména umělců, kteří featovali na jednotlivých skladbách (ASAP Rocky na skladbě One Track Mind a Halsey na Love is Madness) nebo se neuvádí žádné poděkování fanouškům či informace o lidech, kteří se na novém albu podíleli.

Pomyslná třešnička na dortu je pak fakt, že zpěvák vyzývá své fanoušky, aby kupovali a podporovali nové album America, protože pouze pokud bude nová deska komerčně úspěšná, tak prý oholí svůj dlouhý vous. Což je dle mého názoru sice hezky zamaskované, ale přesto sprosté vydírání s naprosto nevhodným způsobem, jak zvýšit prodejnost a celkovou úspěšnost aktuální desky.

Novinka jednoznačně staví pouze na dvou úvodních singlech Walk On Water a Dangerous Night, které rádia omílají již jen z principu, že se jedná o tak slavnou kapelu. Zbytek alba se pak topí v nezajímavé a nudné směsici efektů a funguje leda jako velice podprůměrný elektro pop.
Kam se poděla ona typická energie, emotivnost a především hluboké a propracované texty, které jsme na 30STM tolik milovali? Jediné, co na novém materiálu dokazuje, že se stále jedná o stejnou kapelu, je hlas Jareda Leto, jenž se stále snaží znít, jako by se vznášel na nebesích a do každé skladby přidává své ikonické „Wooho Oooou“ momenty.

Bohužel jsou však vokály na celé desce značně upraveny autotunem a všemožnými efekty, což mi u tak talentovaného zpěváka, jako je právě Jared, přijde vyloženě škoda. Celá deska vlastně zní jako Jaredův sólový projekt, jelikož po ostatních členech není na nové desce ani slechu. Tedy až na výjimku v podobě písně Remedy, tu zpívá Jaredův bratr Shannon Leto a je v ní slyšet akustická kytara. Bohužel i tato píseň nakonec zanikne díky absolutně nechytlavému zbytku alba.

Problém možná ani není tolik v tom, že na novém albu nenajdeme stopy kytar, basy nebo normálně znějících bicích. Je rozhodně dobře, když se kapela nějakým způsobem vyvíjí. Ale nové album America je jedním velkým „fuck you“ všem hudebním fanouškům, kteří nenaletí na laciné řečičky o tom, jak je nové album nejlepší věc, kterou kdy kapela nahrála, a jak při její tvorbě členové konečně našli sami sebe a mohli jednou zaexperimentovat.

Thirty Seconds To Mars prostě ví, že jsou dávno za vodou, a proto servírují absolutně podprůměrný a nezajímavý elektro-pop, se kterým přes všechna negativa u svých věrných fanoušků i tak zabodují. Já si však raději pustím parádní This Is War (2009) a budu předstírat, že nic takového, jako je nové album America, neexistuje.

Thirty Seconds To Mars – America

Skladby: Walk On Water, Dangerous Night, Rescue Me, One Track Mind, Monolith, Love Is Madness, Great Wide Open, Hail To The Victor, Dawn Will Rise, Dawn Will Rise, Remedy, Live Like A Dream, Rider/Deluxe Version – Walk On Water (acoustic), Walk On Water (R3hab remix), Dangerous Night (Cheat Codes remix)
Celkový čas: 42:12
Vydavatelství: Interscope Records

Hodnocení: 25 %