Thundamentals novou deskou pokračují, kde před třemi lety skončili

Thundamentals | Foto: facebook.com

Australské hip-hopové uskupení se po třech letech vrátilo s deskou Everyone We Know. Vyrovná se předchozímu našlapanému albu?

Počínaje desátým únorem má na kontě skupina ve složení DJ Morgs, MC Jewson, MC Tuka a DJ Poncho již čtyři studiové desky. Hudbu spolu tvoří necelých devět let, největší průlom jim však přineslo třetí album v pořadí – So We Can Remember. S ním totiž objeli celou Evropu jako předskokani Hilltop Hoods a získali si všech, co rádi tančí na nevídaně originální beaty, ale zároveň se nechají zasáhnout emocemi, na které autoři písní dávají velký důraz.

Jak sami kluci naznačili, nová deska má navazovat na tu předchozí (jejich názvy se dají spojit ve větu So We Can Remember Everyone We Know). Očekávalo se tedy, že bude alespoň stejně dobrá. Po instrumentální stránce se jistě nedá nic vytknout. Nahrávka je zábavná, každá skladba nabízí něco nového a originálního a stejně jsou dohromady velmi kompaktní. Jediné, v čem novinka oproti staré nahrávce malinko ztrácí, je píseň našlapaná stejně jako Noodle Soup.

Co však dodává skladbám život jsou propracované texty, ať už tematicky, či výrazově. Je vidět, že Thundamentals zůstávají věrní svým cílům a dále se snaží svou hudbou posluchače ovlivňovat. Už z prvního, titulního tracku Everyone We Know je zjevné, že se jako skupina snaží reflektovat svůj úspěch a zůstat nadále pokorní. O to krásnější potom je, když hned následující skladba Sally pojednává o pěkné holce, co neumí tancovat, ale my jí to stejně odpustíme.

Podobným stylem je sestaven i zbytek desky. Dochází k neustálým změnám (jak instrumentálním, tak tematickým), aby se posluchač neměl ani šanci začít nudit. Uprostřed alba stojí Ignorance Is Bliss, jež svou centrální pozici obhajuje zásadním poselstvím pro celý svět. A možná až symbolicky je na úplný konec zařazena skladba 21 Grams, na které Thundamentals spolupracovali právě s kamarády z Hilltop Hoods.

Je to právě rovnováha, jež je největší zbraní tohoto alba. Autoři dokáží dát dohromady skladbu o bílé nadřazenosti a za chvíli se otočit o 360° a vtáhnout nás do odpočinkového songu o dívce nebo marihuaně. Jako celek pak deska působí jako naprosto upřímný a opravdový report o každém aspektu života, což v žánru hip-hopu nemusí být úplnou samozřejmostí. Není sporu, že se jedná o skvělé pokračování příběhu započatého před třemi lety So We Can Remember.

Thundamentals - Everyone We KnowThundamentals – Everyone We Know
Skladby: Everyone We Know, Sally, Reebok Pumps, Never Say Never, Déjà Vu, Think About It, Wolves, Ignorance is Bliss, My Friends Say, Wyle Out Year, Milk & Honey, Blue Balloons (B.B’s Song), Open Letter, Heard It On The Low, 21 Grams
Vydavatelství: High Depth
Celkový čas: 58 min