Znovuzrození kapely Dolls in the Factory symbolizuje rozmanité EP Phoenix

Dolls in the Factory | Foto: Martin Řezáč

Není to ani tak dávno, kdy nám Dolls in the Factory v rozhovoru prozradili, že tvorba nových písní je teď jedinou smysluplnou věcí, kterou kapela může dělat. Od té chvíle představili světu singl Stop for a Minute s upírským videoklipem, který během dvou měsíců nasbíral přes 200 tisíc zhlédnutí na YouTube. Na kontě už mají i nové EP s názvem Phoenix.

Album Phoenix symbolizuje nový začátek. Samotný název odkazuje k roku 2014, kdy kapelu opustil tehdejší frontman Mirai Navrátil, a který společně s dalšími personálními změnami vedl ke znovuzrození Dolls in the Factory v čele s vokalistou Vojtěchem Václavem Švandou„Kdekdo nám předpovídal konec, když nás opustil původní zpěvák, ale my jsme znovu vstali z popela,“ vysvětluje za kapelu význam baskytarista Martin Velička.

Rozhovor (2021): Dolls in the Factory: Tvorba nových písní je teď jediná smysluplná věc, kterou kapela může dělat

Intrem do pop-rockového srdce Phoenixe se stal již dříve zveřejněný singl Stop for a Minute, který hned se zazněním prvních klávesových tónů připomíná českou verzi kapely Thirty Second To Mars. Skladba postupně eskaluje, přidávají se kytary a bicí a plynule přechází na alternativnější vlnu následující skladby Never Let It Break Down, kterou dokreslují rockově zastřené vokály.

Nejzdařilejší skladbou je Seven Parts of the Rain. Tu naopak definují spíše výrazné klávesové linky a smyčcové party, které kontrastují se zbytkem alba. Čtveřici songů uzavírá Born Again, s níž se kapela vrací zase zpět k rockovým kořenům.

Dolls in the Factory plánují vydání dalšího singlu Seven Parts of the Rain, k němuž vznikl videoklip ve spolupráci s Ondřejem Kudynem, a do konce roku slibují ještě vydání plnohodnotného alba. Podtrženo sečteno, kluci z Dolls rozhodně neztrácejí čas. Výsledek jejich práce je viditelný v rozmanitosti a hudební i textové propracovanosti právě vypuštěného Phoenixe a nový svěží vítr jménem Vojtěch Václav Švanda jim rozhodně prospěl.

Dolls In The Factory – Phoenix

Skladby:  Stop for a Minute, Never Let It Break You Down, Seven Parts of the Rain,  Born Again
Celkový čas: