Teprve sedmnáctiletá americká zpěvačka původem z Dallasu o sobě dala vědět především v loňském roce. Její popularita raketově vystřelila poté, co její hit ABCDEFU zaplavil nejen Tik Tok, ale také reels na Instagramu. Mladá zpěvačka je dost možná budoucí nositelka statutu světové hvězdy.
Asi žádná z písní nemohla být pro sociální sítě příznačnější než právě ABCDEFU. Sociální sítě jako Tik Tok nebo Instagram jsou plné dospívajících teenagerů, kteří mnohdy dávají průchod svému vzdoru a rebelství skrze krátká několikasekundová videa. Často k nim přidávají také píseň ABCDEFU Taylor Gayle Rutherfordové, která v ní propírá svého bývalého přítele a nevybíravě jej posílá do míst, kam slunce nesvítí. Text je o tom, jak se interpretka snažila vyjít svému příteli vstříc hned v několika ohledech, ten toho však zneužije a zlomí ji srdce. Gayle ale není tou, která by se utápěla v slzách ve svém pokoji. Vše svému ex sdělí pěkně od plic písní. Tohle vše jakoby zapadalo do škatulky raperek, které si často podobně narovinu vyřizují účty se svými ex. Namísto výrazného moderního agresivního trapového podkresu, ale v případě zpěvačky otevírá skladbu elektrická kytara a v melodickém refrénu jí sekunduje moderní beat.
Čtěte také: Na Colours of Ostrava vystoupí písničkářka Phoebe Bridgers i britští melancholici Tindersticks
Píseň působí jako takové milé pomrkávání po grungeových kytarách devadesátých let, případně jako návrat ke zpěvačkám na přelomu milénia. Pokud bychom hledali nějakou paralelu v současnosti, nemusíme chodit ani moc daleko. Loňský velký objev Olivia Rodrigo také vděčí za svou slávu sociálním sítím, kde začala kolovat její píseň Drivers license. I po obsahové stránce je tvorba obou zpěvaček až nápadně podobná a dokonce i sama Olivia podpořila Gayle zprávou na Instagramu.
Zatím na svém kontě nemá EP ani studiovou desku, ale pouze pár singlů. I ten poslední Ur just horny jede v podobném tempu i stylu jako ABCDEFU. Gayle každopádně přiznala, že na EP pracuje a mělo by vyjít ještě letos. Je jasné, že by v její situaci byla škoda nevyužít nabytou slávu.
Její hudební tvorba však vždy nevypadala tak, jak ji známe dnes. Dokonce už ve svých deseti letech pravidelně koncertovala po barech, obchodních centrech, trzích a zkrátka tam, kde se jen dalo. Tvrdí o sobě, že ve svých deseti letech takto odehrála 90 koncertů během půl roku. Podporou by byla máma, která ji na koncerty vozila a její hudební kariéře od začátku fandila.
Čtěte také: TIP REDAKCE: Aurora v deseti číslech
V hudebních počátcích hrála spíše country, což není nic zvláštního, protože se už jako malá s rodiči přestěhovala do Nashvillu, tedy mekky tohoto hudebního stylu. Do popu se jí zprvu moc nechtělo a velkou měrou to ovlivnilo i konzervativní prostředí, ve kterém vyrůstala. „Myslela jsem si, že umělec musí být provokativní, aby mohl dělal pop music.“ Sama přiznává, že jedním z důvodů, proč často ve svých textech otevírá sexuální témata je malý protest proti konzervativcům.
Po založení YouTube kanálu se snažila prorazit s klasickým popem. Nutno ale říci, že ne příliš zajímavě s docela tuctovým hudebním pojetím. S tím by nás zpěvačka asi neoslnila. Jedním z důvodů změny jejího stylu byl pravděpodobně podpis smlouvy s vydavatelstvím Atlantic records. Stejným vydavatelstvím, pod kterým kdysi tvořila i Aretha Franklin.
Obecně by se dalo říci, že Gayle není první mladou rebelkou na hudební scéně. Jenže málokterá zní zajímavě a umí udělat hit, který mladé posluchače natolik nadchne. Důležité bude, aby se však nestala autorkou pouze jednoho hitu a neupadla brzy v zapomnění.