Další ze série pravidelných Soundsgate workshopů proběhl v neděli za účasti hvězdných jmen. Vedle hollywoodského hosta Eliy Cmirala dorazil také režisér Jiří Vejdělek nebo Petr Wajsar. Na workshop a diskusi poté navázal slavnostní večer, na kterém 26 českých festivalů obdrželo evropské ocenění EFFE 2019-2020 – evropskou značku kvality, kterou jednou za dva roky uděluje Evropská festivalová asociace za podpory Evropské komise a Evropského parlamentu. Mezi oceněnými byly například festivaly Pražské jaro, Khamoro nebo Meeting Brno.
V pořadí již 5. Soundsgate workshop, tentokrát s podtitulem „Filmová hudba“, nabídl 29. září v Operu praktickou a diskusní část. Už od dopoledních hodin měli hudební skladatelé možnost konzultovat své vlastní práce například s hvězdným filmovým skladatelem Eliou Cmiralem, dověděli se spoustu zajímavostí o produkci popové hudby v Británii a o své zkušenosti s nahráváním a technikou se podělili také absolvent Berklee Tomáš Živor a držitel Českého lva za hudbu k filmu Hastrman Petr Wajsar.
Čtěte také: Talentovaný student Benjamin Levíček si odnesl housle z dílny Václava Pikrta
„Ještě pár dní před akcí jsme obdrželi zprávu, že náš nejočekávanější host, hollywoodský filmový skladatel Elia Cmiral, neodletěl z letiště v Los Angeles kvůli problémům s doklady. Absolvoval náročné cestování mezi švédskou a českou ambasádou, protelefonoval spoustu hodin a když se mu nakonec i za pomoci Soundsgate podařilo vycestovat, při přestupu v Moskvě ztratil kufry. I přes to všechno nakonec dorazil. Moc si toho vážíme.“ vítal skladatele Cmirala hudebník, dramaturg a jeden ze zakladatelů Soundsgate Alexandr Smutný.
Do jaké míry ovlivňuje hudba efekt audiovizuálního díla? Jakou cestou by se měla ubírat česká filmová hudba a hudba v audiovizi? Tahle témata společně otevřeli skladatel Elia Cmiral, režisér Jiří Vejdělek (Ženy v pokušení, Muži v naději) a scénárista a režisér Benjamin Tuček (Prezident Blaník, Děvčátko) ve společné velmi zajímavé panelové diskusi.
Na workshop a diskusi poté navázal slavnostní večer, na kterém 26 českých festivalů obdrželo evropské ocenění EFFE 2019-2020 – evropskou značku kvality, kterou jednou za dva roky uděluje Evropská festivalová asociace za podpory Evropské komise a Evropského parlamentu.
Rozhovor: Thom Artway: Všichni bychom na sobě měli stále pracovat, já sám jsem však nepoučitelný případ
Večer byl iniciován oficiálním českým EFFE Hubem, kterým je nyní organizace Culture Matters. Její ředitelka Tereza Raabová upřesnila, že Evropská festivalová asociace letos udělila značku kvality EFFE 2019-2020 asi 760 festivalům ze 45 zemí, z toho šestadvaceti festivalům z ČR. Dále z těchto festivalů vybírá mezinárodní porota výjimečné inspirativní festivaly, jež získávají nejvyšší ocenění EFFE Award. Vítězové byli vyhlášeni tento týden v Bruselu, mezi 24 laureátů na toto nejvyšší ocenění se dostaly i dva české festivaly – Pražské jaro a Khamoro.
Slavnostní ocenění zpestřili hudebním vystoupením písničkářka Kateřina Marie Tichá a zpěvák Thom Artway.