Dlouhé čekání na nové album Fergie se vyplatilo

Fergie | Zdroj: billboard.com

Zpěvačka Fergie dosáhla spolu s hip-hopovou kapelou The Black Eyed Peas světového věhlasu. Je k nevíře, že dosud vydala pouze jedno sólové album. Jmenovalo se The Dutchess a bylo to již v roce 2006. Nyní jsme se konečně dočkali jeho pokračování.

Druhé sólové album americké zpěvačky Fergie bylo v plánu již od roku 2013. Vyšlo několik singlů a samotné vydání se několikrát odsunulo. Nyní k němu konečně došlo – album Double Dutchess je na světě. Vydáno bylo na zpěvaččině vlastním labelu Dutchess Music ve spolupráci s vydavatelstvím BMG Richts Management.

Hned na začátku se dá s klidným srdcem říci, že se Fergie podařilo bezmála hodinovou placku naplnit kvalitní hudbou, která v žádném případě nenudí a baví od začátku do konce. Úvodní Hungry je parádní introdukcí k celému albu. Skvěle drží hip-hopové napětí a objevuje se tu první host, a sice rapper Rick Ross. Následující Like It Ain’t Nuttin’ pokračuje v nastolené náladě. Klavírní riff a důrazný rytmus výborně svědčí Fergiemu rapovému umu. Producentsky se na ní podílel Fergiin někdejší kolega z The Black Eyed Peas – rapper a odborník na slovo vzatý will.i.am.

Třetí track You Already Know je opět šťavnatý rap, zajímavá je tu i participace Nicki Minaj se jejím typickým a nenapodobitelným hlasem. Skladba končí zajímavou proměnou na pomalejším a melancholičtějším poli. Just Like You už míří hodně do popu a do hitparád, ale skladba je to kvalitní a dobře zde vyniká Fergiin silný hlas. A Little Work je opět jemný pop, tentokrát s rozezpívaným refrénem. Life Goes On je zas trochu svižnější a navíc skvěle zaranžovaná.

Sedmou písní je poněkud košilatá M.I.L.F. $, která vyšla už před rokem a proslavila se svým veselým videoklipem, i hudebně ale má určitě co nabídnout. Save It Til Morning je naproti tomu opět pomalejší melancholie se silným refrénem. V Enchanté je sice k slyšení šlapavý beat a chytlavá mezihra, přesto je píseň poněkud zasněná – koneckonců účinkuje v ní zpěvaččin syn Axl JackTension opět táhne přímo na bránu svým důrazným rytmem a Fergiiným sexy hlasem. V L.A. Love (la la) se opět vrací spíše na hip-hopovou půdu, ovšem i tady jde o chytlavou refrénovku. Love Is Blind začíná skoro až pohádkovým motivem a jde o velmi melodickou věc – navíc s dost výrazným a nečekaným přesahem k jamajskému reggae, včetně kytary přizvukující na druhou dobu. Končí se pomalou Love Is Pain.

Fergie nám opět představila špičkovou kvalitu – desku našlapanou výbornými songy. Po poslechu má jeden pocit, že to v žádném případě nebyla hodina strávená nadarmo a hned by si Double Dutchess pustil nejradši znovu.

Fergie – Double Dutchess

Skladby: Hungry, Like It Ain’t Nutting, You Already Know, Just Like You, A Little Work, Life Goes On, M.I.L.F. $, Save It Til Morning, Enchanté, Tension, L.A.Love (la la), Love Is Blind, Love Is Pain

Celkový čas: 56:54 min