Jon Bellion si chce hrát na desce plné barev

Jon Bellion | Zdroj: facebook.com

Umělec vymykající se žánrově i vzdorující očekáváním přichází se svým debutovým albem.

Jon Bellion, hudebník pocházející z New Yorku, se poprvé do podvědomí širšího publika dostal coby autor refrénu písně Monster, kterou má na svědomí Eminem s Rihannou, a celosvětový úspěch na sebe nenechal dlouho čekat. Sám Bellion už tou dobou vydal svůj první mixtape, který je obsahově věnován především jeho rodině. Tuto nahrávku si také v době vydání stáhlo přes 11 tisíc fanoušků. Nyní přichází s debutovým albem nazvaným The Definition.

Jeho hudba, kterou si v drtivé většině píše i produkuje sám, balancuje na pomezí rapu a elektroniky. Neuvěřitelná dětská hravost je velmi blízká té, s kterou ochromil svět Macklemore, nicméně intimností se blíží aktuální tvorbě Justina Timberlaka. Při prvním poslechu se musíte podívat zpět do občanky, kolik že vám vůbec je let, a v tramvaji to raději nepouštíte moc nahlas. Po dalším poslechu vás Jon dostane přesně tam, kam nejspíše zamýšlel. Několik let nazpět, kdy svět byl plný barev, a nic se nezdálo být nemožné.

V konstrukci skladeb pracuje s naprostou přesností a každý hluk či melodie do struktury jeho aranžovaných melodií přesně sedí, ale zároveň nebudí dojem chaosu. Je nutno zdůraznit, že se jedná o čistý mainstream a Jon se k tomu také hlásí nejen ve svých videoklipech. Po čase se ovšem objevuje první větší problém, a to ten, že deska nedokáže na větší počet opakovaných poslechů již ničím překvapit. Samozřejmě, že barevnost trvá, ale hraje zde stejnou roli jako akce v dobrých béčkových filmech. Na první dobrou i po celou dobu zůstává dále netečná. Sám Bellion se označuje jako velký fanoušek Kanye Westa, který je podle něj hudební génius a položil základy novým přístupům k tvorbě. S obdobnou vizí by se zřejmě rád prezentoval právě na své první desce i tento mladý autor. Výsledek zůstává lehce za očekáváním.

Můžeme na ní ovšem slyšet zajímavé kombinování jemných melodií například spolu s mohutnými dechy, stejně tak jako jeho perfektní frázování v rapových pasážích, které skvěle zvládá kombinovat. Pokud máte problém s melancholií podzimu a potřebujete zahřát také něčím jiným než punčem, je právě tento třiadvacetiletý mladík z Ameriky pro vás tím pravým. Jeho texty proplouvají tématy nijak extra originálními jako láska, strach, hledání sebe sama, ale právě tyto oblasti jsou nejen pro mladší generace aktuálnější, než kdy dříve. Jeho obliba neustále roste, takže se nelze divit, že je tomu tak i u rozpočtů klipů. V jednom z nich k songu Carry Your Throne nás už dokáže zahrnout harmonií této skladby i plně vizuálně a zřejmě již také nikoho nepřekvapí, že Jon je uveden i jako režisér.

Svou přístupnost fanouškům nejlépe demonstruje na svém webu, kde si můžete jeho aktuální desku stáhnout zcela zdarma.

Jon Bellion - The Definition

Jon Bellion – The Definition