MC Gey přináší s druhou epizodou RλP​-​LIFE další kotel slovních hříček

MC Gey - Rock Café, 2019 | Foto: Adam Helma, MonsterMusic

MC Gey aneb opičí král patří k nepřehlédnutelným postavám české hip-hopové scény. Zatím každá řadová deska z dílny tohoto mistra slovních hříček obsahovala spoustu kvalitního materiálu. Tři roky po desce RλP​-​LIFE nám rapper přináší její druhou epizodu.

Rappeři z labelu Ty Nikdy se sice hudebně skvěle shodnou na společných deskách, na těch sólových si však všichni tak trochu jdou svojí žánrovou cestou. Nejvíce to platí u MC Geye, jehož živá vystoupení se obvykle blíží stand up komedii s tunami osobitého humoru, které na své fanoušky vrhá. I s druhou epizodou úspěšné desky RλP​-​LIFE si dal za cíl udělat dynamickou desku s velkou dávkou ofenzivních rýmů, jež se jen hemží těmi nejlepšími a nejpromyšlenějšími slovními hříčkami a dvojsmysly. A už s první ochutnávkou v podobě songu FLANK bylo v podstatě jisté, že se mu to opět podařilo.

Recenze: DJ Fatte na kvalitní desku nepotřebuje žádná slova

MC Gey si dal na celé desce opravdu záležet. Opět ji ozdobil obalem ze své vlastní výtvarné dílny a s číslem dva si pohrál natolik, že mají všechny skladby stopáž 0:02, 0:22 nebo 2:22. Součástí alba je tedy i množství krátkých skitů a vložek, které jen dokreslují rapperovy nekonečné hry se svým kouzelným ostrovtipem. Za vše promlouvají názvy krátkých skladeb typu KRUDANZE VYSAMPLOVAL HUBERTA A TOHLE JE TEN BEAT nebo ZVUK DOPADU PAPÍRU Z KRUDANZOVA BARÁKU. Důležitější jsou samozřejmě samotné tracky, kde se povedly jak Geyovy výbušné bars, tak instrumentální složka.

O podmazy se stejně jako u prvního dílu postaral z velké části producent Krudanze a odvedl opravdu znamenitou práci. Pro MCho Geye připravil velkou hromadu beatů a ač muselo být náročné vybrat ty nejlepší, výsledné dílo skutečně stojí za poslech. Krudanze má své umělecké zázemí ve skupině Crystal Kidz, která se na Epizodě 2 ukázala v povedené skladbě POLIB JSI PRDEL. Tam posluchač nalezne jednu z nejagresivnějších částí celé desky. Stejně jako na předchozím albu se jedná o jediný feat, vzhledem k rozdílnému žánru ale srovnávání s Restovým výkonem na prvním RλP​-​LIFE určitě není na místě.

Rozhovor: Paulie Garand: Čeští interpreti neumí ukončit kariéru včas, tak mi to kdyžtak v budoucnu připomeňte

Leckoho napadne také otázka, jestli na Epizodě 2 není příliš mnoho skitů a s nadsázkou řečeno zbytečností. Na Geyovu obranu se ale dá říct, že i magie jeho koncertů spočívá z velké části v tom, jaké bizarní humory šíří mezi skladbami. Krom toho je na desce především celá řada opravdu dobrých skladeb – jinými slovy dalších skvělých možností, jak poznat neodolatelnou kombinaci Krudanzových ufunknutých beatů a Geyova osobitého stylu rapu.

MC Gey – RλP​​-​​LIFE: Epizoda 2

Skladby: PROBUZENÍEP. 2KOKFUNKFLANKNECHÁPU PROČ MĚ FOOTSHOP PŘESTAL SPONZOROVATVEBIOL 95ODPRCÁVÁNÍZVUK DOPADU PAPÍRU Z OKNA KRUDANZOVA BARÁKUHAKIRO KANSAJPAVLÍNKASOUNDTRACK K POSLOUCHÁNÍ HUDBYKOPRETINY, DELFÍNI A JEJICH SNY, POLIB JSI PRDELFRANK FITNESSVANIČKÁŘKRUDANZE VYSAMPLOVAL HUBERTA A TOHLE JE TEN BEATIŠLERY EUROCREMPINDÍKUŽ MĚ TO JAKOBY NEBAVÍ, ÉJOJÁ UŽ CHCI DOMŮBLÍŽÍTE SE K VÁŠ CÍL JE VLEVOODPOČÍVÁM V POKOJI
Celkový čas: 39 min
Vydavatelství: Ty Nikdy Records