Novinka od Discoballs naladí na letní festivalovou atmosféru

Discoballs | Zdroj: facebook.com

Jeden z nejoblíbenějších ska bandů v České republice nedávno pokřtil své nové album. Třetí deska nese název Dance Like Nobody’s Watching a osloví jistě širší publikum, než jen dlouholeté příznivce kapely.

Vydání této placky nemohlo vyjít lépe. Jarní dny, které nám příroda přichystala, úplně volají po pozitivní hudbě, která nás doprovodí na cestách, či při úpravě zahrádky. Už při prvních tónech úvodního hitu Shake Your Ass budete mít tendenci zakroutit si do rytmu svým pozadím, a když k tomu potkáte rozkvetlé sedmikrásky a jiné květiny, úsměv na tváři vám vykouzlí během okamžiku. Deska obsahuje 13 skladeb, takže úsměv vás neopustí i následujících osmatřicet minut.

Mezi první tři pecky patří píseň nazvaná, stejně jako celé album, Dance Like Nobody’s Watching. Text k ní pro Discoballs napsal kamarád a kmotr nové desky Fido, který si užívá živá vystoupení v kapele Fast Food Orchestra. První tři songy nasvědčují tomu, že Discoballs se stále drží svého hudebního přednesu. Chytlavé texty, kterým porozumí i nepříliš zdatný student anglického jazyka, melodie zvučných dechů, které se vám vryjí do podvědomí, a čistý zpěv. Prostě Discoballs, jak je známe.

Deska se láme v pase písní Perfect day, kandidátem na jednu z nejoblíbenějších pecek na letních festivalech. Už při prvním poslechu jsem si představil sluncem zalitý plácek před stagí, kde si fanoušci s pivkem v ruce zpívají text této písně, ve kterém zní optimistické Today is my perfect day. I z ostatních textů lze cítit, že muzikanti čerpali z životních situací. Za vše mluví song Just One More Beer, který líčí, jak si pánové rádi zajdou s kamarády na pivko a jejich přítelkyně to těžce nesou.

V závěru desky se objevuje nejpomalejší skladba, která nese název Acoustic Melody. Píseň se nese v akustickém duchu, kterému však nevévodí ani saxofon ani pozoun, jak je tomu u předchozích skladeb. Tomuto hitu dodává pořádné diskokoule refrén a krásný hlas zpěvačky Anny. Kdo si myslí, že je tato pohodová ukolébavka písní poslední, je na omylu. Pozouny uvádějí melodii finálního songu alba, která vám může být povědomá, i když desku slyšíte prvně. Jedná se o povedený cover písně Jesus He Knows Me od britských Genesis, který by olajkoval i samotný Phil Collins.

Nová deska Discoballs nepřináší žádný hudební experiment plný elektronických a dalších prvků. Tyto nápady nechali hudebníci doma a nahráli tak novinku, která vyjadřuje klasický zvuk kapely. To jistě příznivci Discoballs ocení. Písně se nesou v pozitivní atmosféře a některé texty a melodie vás čapnou a nepustí, dokud si je nebudete pobrukovat celé dny. Tato novinka evokuje letní festivalovou náladu, a tak se vám při jejím poslechu bude hlavou honit myšlenka: „ať už je nějakej fesťák“. …protože na podobných akcích to klidně můžete roztančit, jako by se nikdo nedíval.

Discoballs – Dance Like Nobody’s Watching

Skladby: Shake Your Ass, TGFI, Dance Like Nobody’s Watching, Confession, Million Voices, Perfect Days, Call Me!, Just One More Beer, It’s Allright, Modern Princess, Time, Acoustic Melody, Jesus Knows…

Celkový čas: 41:37

Vydavatel: Bandzone.cz

Hodnocení: 80%